مدیرکل میراث فرهنگی استان تأکید کرد؛

تسریع عملیات بازسازی سرای وکیل و بازار چاقوسازان اردبیل

مسئول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان، با اشاره به مرمت و بازسازی بازار چاقوسازان با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد، اظهار داشت: در این جلسه نسبت به تسریع عملیات بازسازی این بازار، هماهنگی های لازم با اهالی و کسبه بازار صورت گرفت و مقرر شد این عملیات در اسرع وقت تکمیل شود.
کد خبر: ۱۴۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 10 December 2015

عملیات مرمت و بازسازی سرای وکیل، بازار چاقوسازان و ناسوسچی بازار از مجموعه بازار تاریخی اردبیل تسریع می یابد.

به گزارش تابناک اردبیل، جلسه ای به منظور هماهنگی جهت تسریع روند اجرایی سرای وکیل، بازار چاقوسازان و بازار ناسوسچی از مجموعه بازار تاریخی اردبیل با حضور کریم حاجی زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان، منصور عالیقدری معاون میراث فرهنگی، مسئول دفتر فنی، جمعی از کارشناسان این اداره کل، نماینده جامعه اسلامی اصناف و بازاریان و نیز تعداد کثیری از کسبه بازار تاریخی اردبیل در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

تسریع عملیات بازسازی سرای وکیل و بازار چاقوسازان اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همیاری اهالی و کسبه بازار در بازسازی و مرمت بازار صفوی اردبیل، از اهالی و کسبه بازار خواستار همکاری و همیاری بیشتر با این اداره کل در جهت تسریع عملیات بازسازی بازار تاریخی اردبیل به ویژه سرای وکیل، بازار چاقوسازان و ناسوسچی بازار شد.

مسئول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه بازسازی 17 حجره از سرای وکیل بازار تاریخی اردبیل باقی مانده است، افزود: درحال حاضر این سرا با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد درحال مرمت و بازسازی است.

ابراهیم شکری اضافه کرد: در این جلسه با معرفی نماینده ای از سوی اهالی و کسبه سرای وکیل مقرر شد هرچه سریعتر نسبت به هماهنگی و آغاز عملیات بازسازی حجره های باقی مانده از مجموعه این سرا اقدام شود.

وی با اشاره به مرمت و بازسازی بازار چاقوسازان با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد، اظهار داشت: در این جلسه نسبت به تسریع عملیات بازسازی این بازار، هماهنگی های لازم با اهالی و کسبه بازار صورت گرفت و مقرر شد این عملیات در اسرع وقت تکمیل شود.

به گفته این مقام مسئول؛ در مورد بازسازی بازار ناسوسچی نیز نماینده ای از سوی اهالی و کسبه بازار جهت انجام هماهنگی های اولیه معرفی و قرار شد نسبت به توجیه سایر کسبه این بازار از روی طرح میراث فرهنگی اقدام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار