انتقاد امام جمعه از وضعیت کتابخوانی در جامعه

امام جمعه چالوس گفت: در جامعه ایرانی توجه به کتاب کم است و تلاش برای آشنایی عموم با کتاب و ارتباط با آن اندک است.
کد خبر: ۱۴۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 08 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، حجت الاسلام محمد مهدی راشدی در دومین نشست کتابخوان چالوس که به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سالن شهید آوینی این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: مهم ترین راه آشنایی با اهداف آفرینش ، کتاب و کتابخوانی است و همان طور که جسم نیازمند غذا است، روح و روان انسان نیز نیازمند غذا است که غذای روح، کتاب است.
وی افزود: کتاب‌های مفیدی در جهت علم و آگاهی انسان کمک کند، بهترین غذایی است که خداوند نصیب انسان کرده است.
امام جمعه چالوس تصریح کرد: در جامعه ایرانی توجه به کتاب کم است و تلاش برای آشنایی عموم با کتاب و ارتباط با آن اندک است.
راشدی یادآور شد: با پژوهش و تحقیق در مراکز علمی و آموزشی و تحقیقی که فعال است می توان مردم را با تحقیقات و عملکرد مطالعه آماده کرد.
وی افزود: فضاهای مجازی اگرچه فوایدی دارد اما افراد را از کتاب دور کرده است.
امام جمعه چالوس با تاکید بر ترویج کتاب و کتابخوانی ابراز کرد: برگزاری این گونه جلسات و همایش ها نقش موثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد.
راشدی با بیان اینکه در سطح کشور، استان و شهرستان تلاش‌های خوبی در جهت اشاعه فرهنگ کتاب انجام شده است گفت: آزادیان به عنوان ریاست کتابخانه های عمومی چالوس نقش مهمی در ترغیب جوانان فعال و دانش آموزان داشته است.
به گزارش ایسنا، فرماندار چالوس نیز در ادامه این نشست با تاكید بر اهمیت كتاب و كتابخوانی اظهار كرد: برگزاری این جلسات بویژه برای نسل جوان از اهمیت زیادی برخوردار است و موجب رشد و اعتلای فرهنگ رفیع علم خواهد شد.
محمد ناصر زندی با بیان اینكه  كتابخوانی موجب توجه به معلومات ذهنی ، فكری و بالا بردن سطح علمی  خواهد شد افزود: یكی از روشهایی كه از گذشته تا حال در جهت ترویج و اعتلای علم مورد توجه بوده است كتاب و كتابخوانی بوده است.
وی تصریح كرد: كسانی كه به عنوان مدیران دستگاه‌های اجرایی در راس كار قرار می گیرند همواره باید به اطلاعات روز دنیا آگاهی كامل داشته باشند و با مطالعه كتاب‌های مختلف سعی در ارتقای علمی و دانش روز داشته باشند.
در ادامه 12 نفر از كتابخوان‌ها اعم از فرماندار، امام جمعه و دانش آموزان به ارائه و خلاصه ای از كتابی كه خوانده بودند پرداختند.
در پایان مراسم نیز تندیس مخصوص همایش به كتابخوان‌های شهرستان كه به  سخنرانی پرداخته بودند اعطا شد.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار