پای معلولان به شورای شهر یزد باز شد

پس از گلایه‌های متعدد معلولان و متولیان امور آنها از بی‌توجهی دستگاه‌ها نسبت به جامعه معلولان، برای نخستین بار رسیدگی به برخی امور و ایجاد تسهیلات شهری برای اين قشر در جلسه شورای شهر یزد مطرح شد.
کد خبر: ۱۴۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 07 December 2015

به گزارش تابناک یزد،بر اساس مصوبه شورای شهر یزد، افتتاح مناسب‌سازی فضاهای شهری برای استفاده جانبازان و معلولان از وسائل ورزشی، مجموعه وسایل ورزشی پارکی ویژه جانبازان و معلولان برای نخستین بار در یزد طراحی و در محل پارک کوهستان نصب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در مراسم راه‌اندازی این مجموعه وسایل ورزشی در جمع معلولان با بیان اینکه معلولیت محرومیت نیست و محدودیت است و با برنامه‌ریزی می توان آن را به حداقل رساند، هدف از اجرای این طرح را تکریم جامعه جانبازان و معلولان شهر در راستای نشاط اجتماعی و توسعه ورزش به ویژه این قشر از جامعه عنوان کرد.

حجت الاسلام شیخ عباس زارع افزود: آماده سازی فضای شهر برای حضور و استفاده جانبازان و معلولان همواره در اولویت مصوبات شورای اسلامی شهر بوده است و نصب مجموعه وسایل ورزشی اختصاصی در پارک کوهستان برای استفاده معلولان و افراد کم توان نیز خدمتی نوین در همین راستا است.

رئیس کمیسون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد نیز با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی مجموعه های ورزشی ویژه معلولان در حدود ۱۲۰ میلیون ریال هزینه شده است، گفت: امیدواریم با نصب مجموعه‌های ورزشی اختصاصی ویژه این قشر، معلولان نیز به راحتی و بدون صرف هیچگونه هزینه ای بتوانند ورزش را در اولویت و جزو برنامه های روزمره شان قرار دهند.

سپنتا نیکنام با تاکید بر این نکته که رمپ‌های ورودی مخصوصی هم برای جانبازان و معلولان با صرف هزینه بیش از ۲۰۰ میلیون ریال در این پارک طراحی شده است، یادآور شد: این حق معلولان است که از حقوق اجتماعی مثل همه برخوردار باشند و تلاش بر این است تا در زمینه رفع مشکلات آنها اقدامات اساسی انجام شود.

اعضای شورای شهر همچنین از پروژه پارک مهرآوران بازدید و مشکلات این پارک را بررسی و پیگیری کردند.

با روند آغاز شده در شورای شهر یزد، به نظر می‌رسد می‌توان به فضای ایجاد شده برای جامعه معلولان در سطح شهر یزد امیدوار بود و آینده ای با نشاط تر برای این قشر ترسیم كرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار