تفکیک زباله های خشک با مشارکت شهروندان

شهردار منطقه 19 گفت: 13 درصد زباله های خشک جمع آوری شده در این منطقه حاصل مشارکت شهروندان در طرح تفکیک پسماند است.
کد خبر: ۱۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹ 15 March 2015

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، رضا نثاری با اشاره به فعالیت های آموزشی تفکیک پسماندها در راستای اجرای طرح کمپین آسمان آبی زمین پاک اظهار داشت: این طرح ابتدا در ناحیه یک اجرا شد و هم اکنون نیز در ناحیه 5 با پیشرفت بیش از 70 درصد تا پایان اسفند به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه در فازبعدی شهروندان ناحیه 2 این منطقه تحت آموزش چهره به چهره تفکیک پسماند قرار خواهند گرفت، افزود: تاکنون 9 هزار و 912 خانوار در ناحیه 5 تحت آموزش قرار گرفته و 4هزارو 400 نفر نیز کارت اشتراک بازیافت دریافت کرده اند.

نثاری تصریح کرد: اداره بازیافت منطقه این آموزشها را در دو هزار و 478 واحد مسکونی، 110 واحد تجاری، 12 واحد بهداشتی و درمانی، 10 واحد آموزشی و 3 واحد اداری انجام داده است.

وی سطح مشارکت شهروندان ناحیه 5 در تفکیک پسماندها را به طور متوسط 15 درصد اعلام کرد و افزود: روزانه نزدیک به 4 تن زباله خشک از این ناحیه جمع آوری می شود که در مقایسه با قبل از اجرای طرح، بسیار مطلوب است.

شهردار منطقه خاطرنشان کرد: در طرح استقبال از بهار نیز آموزش های تفکیک پسماند در مدارس و سراهای محله به طور منظم انجام می شود.

درهمین راستا 5 هزار بروشور آموزشی بازیافت نیز جهت توزیع بین شهروندان و مسافران در روزهای 27 و 28 اسفند از طریق غرفه مستقر در نزدیک عوارضی تهران قم تدارک دیده شده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار