پیگیری راه‌‌اندازی شهرک‌ دامپروری در گرمی

فرماندار شهرستان گرمی گفت: به دنبال ایجاد شهرک بزرگ دامپروری و حمایت از فعالان این حوزه هستیم تا صنایع مرتبط با آن نیز در منطقه قوت بگیرد.
کد خبر: ۱۳۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 04 December 2015

میر علی رحیمی‌زاد در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: شهرستان گرمی از مناطق مستعد کشاورزی در بخش‌های توسعه باغ و دامپروری است که حرکت‌های خوبی در این زمینه انجام شده و بهتر از این می‌توان از توانمندی شهرستان گرمی به ویژه آب، خاک و هوای مناسب در توسعه این زمینه‌ها استفاده کرد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی ما تبدیل اراضی دیم به آبی از طریق تسریع در عملیات سدهای در حال اجرای شهرستان و همینطور تقویت زیر‌ساخت‌های صنایع تبدیلی در شهرستان گرمی است.

فرماندار شهرستان گرمی یادآور شد: با توجه به تولید بالای محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان می‌تواند گامی برای اشتغالزایی و افزایش درآمد اقتصادی مردم باشد.

رحیمی‌زاد تصریح کرد:‌ با توجه به ضعف سرمایه‌گذار مجتمع گردشگری گیلارلو از زمان حضورم در شهرستان گرمی چندین جلسه با ادارات مختلف در زمینه تسهیل امور این سرمایه‌گذار برگزار کردیم و در نهایت قرار شد تا یک زمان مشخص نسبت به آغاز عملیات این مجتمع و بهره‌برداری آن انجام شود.

وی گفت: البته سرمایه‌گذار علاقه و رغبتی به ادامه کار ندارد که نسبت به استرداد کل مجموعه و تحویل به یک سرمایه‌گذار توانا اقداماتی را انجام می‌دهیم.

فرماندار شهرستان گرمی از سرمایه‌گذاران توانمند در این شهرستان در جهت سرمایه‌گذاری بیشتر استقبال کرد و یادآور شد: ما به این سرمایه‌گذاران قول می‌دهیم که در حد توان برای شتاب‌بخشی به پروژه‌هایشان در شهرستان تلاش جدی انجام دهیم.

رحیمی‌زاد تصریح کرد: ‌شهرستان گرمی از جمله مناطقی است که با وجود ظرفیت‌های بالقوه از شتاب کافی برای توسعه یافتگی برخوردار نیست.

وی گفت: اقتصاد پایدار وقتی ممکن خواهد بود که ورود نقدینگی بیش از خروجی آن باشد و در این حالت است که محصولات تولیدی توسط سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از آن منطقه خارج می‌شود.

فرماندار شهرستان گرمی افزود: همچنین شناسایی استعدادهای منطقه که می‌تواند برای رهایی از رکود اقتصادی موثر شود قطعا مورد بررسی و برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد.

رحیمی‌زاد گفت:‌با توجه به دو اصل یاد شده بنده از زمان حضورم در گرمی برای جذب سرمایه‌گذار در طرح‌هایی که با ظرفیت منطقه همخوانی دارد برنامه‌ریزی کردم و از سویی ظرفیت‌های بالای منطقه در بخش کشاورزی شرایط را برای سرمایه‌گذاری مهیا کردم.

وی یادآور شد: با دو سرمایه‌گذار برای ایجاد شهرک دامپروری در گرمی رایزنی‌هایی انجام شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد ایجاد شهرک دامپروری در گرمی باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار