مشگین شهرپایلوت گردشگری عشایرکشورشد

فرماندار شهرستان مشگین شهر از انتخاب این منطقه به عنوان پایلوت گردشگری عشایر در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰ 03 December 2015
به گزارش روز جهارشنبه ایرنا ، ابراهیم امامی در جلسه کارگروه گردشگری مشگین شهر گفت: انتخاب شهرستان مشگین شهر به عنوان پایلوت گردشگری در کشور به تصویب سازمان امور عشایری رسیده و از ابتدای سال آینده با اجرای طرح های مختلف در ییلاقات سبلان زمینه ورود و جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم خواهد شد.
او با اشاره به جذابیت دامنه های سبلان و مناظر بی بدیل ییلاقات منطقه از اختصاص اعتبار لازم برای ترویج توریسم عشایر خبر داد.
امامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر سهم شهرستان مشگین شهر از برگزاری اردوهای تیم ملی در حد صفر است اظهار کرد: ساختمان جدید و در حال احداث دانشگاه آزاد با هدف برگزاری اردوهای تیم های ملی به مجتمع خدماتی ، رفاهی تبدیل خواهد شد.
وی گفت: با هدف توسعه گردشگری به زودی احداث جاده مشگین شهر ، مهربان توسط اداره راه و شهرسازی و یک فرد خیر از اهالی منطقه مهربان عملیاتی می شود.
به گفته او ، این فرد خیر اخیرا برای این منظور بیش از یکصد میلیارد ریال به استانداری اردبیل کمک مالی کرده است.
امامی همچنین از برگزاری نخستین جشنواره زمستانی در منطقه نمونه گردشگری موئیل همزمان با دهه فجر خبر داد.
شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار