دو خبر کوتاه از خبرنگاران تابناک در خراسان جنوبی

نماینده 3شهرستان‌ خراسان جنوبی در مجلس: پیاده روی اربعین، نمایش اقتدار مسلمانان در برابر تروریستها است/ استاندار: متولیان به گونه اي برنامه‌ريزي كنند تا افراد بتوانند بعد از فارغ التحصيلي وارد بازار كار شوند
کد خبر: ۱۳۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸ 02 December 2015

نماینده 3شهرستان‌ خراسان جنوبی در مجلس: پیاده روی اربعین، نمایش اقتدار مسلمانان در برابر تروریستها است

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: پیاده روی عظیم اربعین حسینی به سوی کربلا، اقتدار مسلمانان در برابر تروریستها را نشان می‌دهد.

به گزارش تابناک،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی در جمع مردم بیرجند در مسجد توحید ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: امام حسین(ع )جان خود را فدای اسلام کرد.

به گفته وی اسلام برای سعادت دینی و سعادت آخرت ما برنامه دارد و اسلام کامل ترین دین است؛ چراکه علاوه بر ارتباط با خدا وخلق خدا در ارتباط با حیوانات، جانداران، محیط زیست و طبیعت برنامه دارد.

نماینده 3شهرستان‌ خراسان جنوبی در مجلس اظهار داشت: در اسلام هر چه که موجب آسیب می شود منع شده و آنچه که باعث انسجام، همبستگی، وحدت وهمدلی می‌شود مورد تاکید قرار گرفته است.

عبادی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به رواج واقعه طلاق در جامعه، ادامه داد: بی عفتی، بی بند و باری از عوامل افزایش طلاق در جامعه است و این واقعه زنگ خطربزرگی برای کشور است.

وی در ادامه ماهواره را از مهم ترین علل وقوع طلاق در خانواده های برشمرد و گفت: ماهواره فردی گرایی و سبک زندگی غربی را ترویج می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در ازدواج های غربی سبک رسمی وجود ندارد و به همین دلیل مرد هیچ تعهدی نسبت به زن ندارد و این باعث ایجاد ظلم هایی به زنان می شود و ما نباید از این گونه سبک های زندگی پیروی کنیم.

عبادی گفت: هنگامی که سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود بکار ببریم، سعادت دنیوی و اخروی نصیبمان می‌شود و عمق معارف، زمینه ساز جامعه سعادتمند است.

به گفته وی تاکنون در طول انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی در عرصه پیشرفت‌های سخت افزاری داشتیم، اما در بعد نرم افزاری پیشرفت زیادی نداشتیم که این می طلبد در راستای تربیت نیروی انسانی بیشتر تلاش کنیم و مکتب ائمه اطهار(ع) را در جامعه ترویج دهیم.

استاندار: متولیان به گونه اي برنامه‌ريزي كنند تا افراد بتوانند بعد از فارغ التحصيلي وارد بازار كار شوند

استاندار خراسان جنوبي گفت: در زمينه جذب دانشجو در دانشگاه هاي مختلف بايد عنصر كيفيت و جذابيت هاي دانشگاه محل تحصيل به گونه اي باشد كه افراد براي ورود به آن مراكز رغبت لازم را داشته باشند.

به گزارش تابناک، وجه اله خدمتگزار در جلسه هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي استان، اشتغال را يكي از معضلات فعلي كشور دانست و گفت: متولیان امر بايد به گونه اي برنامه‌ريزي كنند تا افراد بتوانند بعد از فارغ التحصيلي وارد بازار كار شده و با استفاده از علم خود در راستای توسعه کشور گام بردارند.

به گفته وی افزايش كيفي و كمي رشته هاي تحصيلات تكميلي در استان يكي از مهمترين سياست‌هاي كاري دانشگاه آزاد اسلامي در استان است و در صورتي كه اين امر متناسب با نياز استان انجام شود مي تواند بسيار كمك كننده و راهگشا باشد.

استاندار خراسان جنوبی در زمينه جذب دانشجو در دانشگاه هاي مختلف گفت: هيات امنا نقش مهمی در زمينه هاي مختلف دارند و تصميماتي كه اخذ مي كنند بايد منجر به توسعه كمي و كيفي تحصيلات دانشگاهي در استان شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار