توضیح «معمای شاه» درباره «تحریف»

کد خبر: ۱۳۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۳ 03 December 2015
به گزارش «تابناک یزد»، روابط عمومی سریال معمای شاه درخصوص برخی انتقادات مطرح شده درباره این مجموعه تلویزیونی توضیحاتی ارائه دادند..
با این مقدمه که «سریال معمای شاه در پی برخی اظهارنظرهای اخیر نویسندگان در وبلاگ‌های خبرآنلاین توضیحی را منتشر کرد»، آورده است: تحریف در لغت به معنی «تفسیر سخن برخلاف مقصود، کج کردن و گرداندن سخن از معنای اصلی‌اش» است؛ حال‌ آنکه تغییر در جزئیاتی مانند سن و سال، لباس، نوع آرایش و ... در آثاری از جنس معمای شاه که در کنار وجه تاریخی قرار است «روایتی داستانی و دراماتیک» از تاریخ داشته باشند، امری مرسوم است و در دیگر آثار تاریخی و نمایشی نیز مسبوق به سابقه است و بارها نیز اتفاق افتاده که در صورت لزوم و تمایل نویسنده ذکر خواهد شد.
تحریف در چنین موقعیتی زمانی معنا می‌یابد که امر ساخت آهنگ «ای ایران» در معمای شاه به فرد دیگری نسبت داده شود یا اینکه روایتی غیر صحیح از روند ساخت این اثر ارائه گردد اما معمای شاه به همه خبرنگارانی که از راه «دور و نزدیک!» پیگیر این سریال هستند، اطمینان می‌دهد سازندگان سریال هم در مرحله تولید و هم در شرایط کنونی که این اثر تاریخی آماده نمایش می‌شود، با دقت و حساسیت جزئیات این‌چنینی را زیر نظر دارند اما قطعاً سریالی این‌چنینی‌ با یک اثر مستند تفاوت‌هایی دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار