ضرورت شناسایی موانع تحقق اقتصاد مقاومتی

استاندار اردبیل گفت: شناسایی موانع موجود در راه تحقق اقتصاد مقاومتی و تلاش برای رفع آنها به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه جدی کارشناسان و مدیران قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۳۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۵ 29 November 2015
به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش روز شنبه در نشست مربوط به ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود: در دو سال گذشته به اندازه کافی روی مفهوم اقتصاد مقاومتی و مبانی فکری آن کار شده و از این پس باید در زمینه یافتن راهکارهای عملی تحقق این خواسته مهم در استان اردبیل کار شود.
وی با بیان اینکه تمرکز بر روی مبانی نظری اقتصاد مقاومتی سبب هدر رفتن انرژی ارگان ها و اداره های ذیربط خواهد شد از مدیران اجرایی و کارشناسان خواست برای صرف نشدن وقت نشست های مربوط به این مقوله از این پس تلاش خود را روی ارائه برنامه های عملی و کارهایی که در این ارتباط انجام داده اند متمرکز کنند.
استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این استان در زمینه گسترش شرکت های دانش بنیان عقب ماندگی های زیادی دارد اظهار کرد: توسعه شرکت های دانش بنیان در این استان با ساختار کنونی عملی نیست.
وی مفهوم اصلی شرکت های دانش بنیان را افزایش ارزش افزوده در ارائه خدمات مختلف به مردم و نیز تولید انواع کالاها و محصول ها دانست و افزود: با روش های سنتی نمی توان در این ارتباط موفق بود بلکه باید از صاحبان فکرهای ابتکاری و برتر در توسعه اینگونه شرکت ها و بهره گیری مطلوب از آنها استفاده کرد.
او گفت: همکاری تمام ارگان ها ، اداره ها و سازمان ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه شرکت های دانش بنیان به عنوان یکی از راههای اصلی اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد.
وی از مدیران اجرایی استان اردبیل خواست برای عملی شدن هر یک از بندهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی و شرکت های دانش بنیان بر اساس وظایف و راهبردهایی که برای این منظور تعریف شده اند اقدام کنند.
خدابخش در عین حال ظرفیت های ایجاد شده در دو سال اخیر در استان از جمله منطقه ویژه اقتصادی و توسعه مراکز تولیدی و صادرات را برای تحقق اقتصاد مقاومتی مطلوب دانست و اظهار امیدواری کرد با کار مضاعف و استفاده از فکرهای ابتکاری نوین ، عقب ماندگی های گذشته به شکل سریع جبران شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این نشست که در سالن شیخ صفی الدین اردبیلی استانداری اردبیل تشکیل شد تعدادی از کارشناسان و صاحبنظران نتایج مطالعه ها و بررسی های مربوط به چگونگی تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه شرکت های دانش بنیان را ارائه کردند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار