پرچم وحدت؛

ورود بزرگترين پرچم دنيا به كربلا +عكس

شرکت‌کنندگان در حمل این پرچم به هنگام ورود به مرقد امام حسین(ع)، با خدای خود عهد کردند که با وجود اختلاف مذاهب و قومیت‌ها، همبستگی و یکپارچگی خود را حفظ کنند و ادامه‌دهنده نهضت حسینی باشند.
کد خبر: ۱۳۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 25 November 2015
به گزارش تابناک تبریز،پایگاه اطلاع‌رسانی «آستان مقدس حسینی»، در انتقال این پرچم 2000 متری موسوم به «پرچم حزن و اندوه»، عزادارانی از طوایف و قومیت‌های مختلف سنی، شیعه، مسیحی، عرب، کرد و ترکمن و نیز اندیشمندان دینی، شخصیت‌های آکادمیک و شیوخ عشایر و نیروهای امنیتی و قهرمانان بسیج مردمی از استان دیاله عراق مشارکت داشتند.

عبدالجلیل الزهیری، ناظر این هیئت تصریح کرد: ورود به مرقد مطهر امام حسین(ع) و حمل طولانی‌ترین پرچم حزن و اندوه در جهان باعث افتخار و سرافرازی ما است.

وی افزود: این پرچم بر اهالی دیاله تأثیر بسیار خوبی دارد و این امر در پیوند و همبستگی بیشتر و عمیق‌تر مردم عراق و ریشه‌کن کردن تفرقه و فرقه‌گرایی به‌ویژه پس از پیروزی‌های بسیج مردمی عراق بسیار تأثیرگذار است.

 


 



 

صادق الحسینی، رئیس کمیته امنیتی استان دیاله عراق نیز در این باره گفت: شرکت‌کنندگان در حمل این پرچم به هنگام ورود به مرقد امام حسین(ع)، با خدای خود عهد کردند که با وجود اختلاف مذاهب و قومیت‌ها، همبستگی و یکپارچگی خود را حفظ کنند و ادامه‌دهنده نهضت حسینی باشند.

پرچم وحدت علیه تفرقه

از سوی دیگر، محمد جواد الحمدانی، رئیس شورای محلی استان دیاله عراق اظهار کرد: این پرچم، پرچم وحدت علیه تفرقه است و مشارکت همه طوایف عراق اعم از شیعه، سنی و مسیحی در انتقال آن برای رساندن پیام وحدت و یکپارچگی ملت عراق به تمامی کسانی است که در پی ایجاد تفرقه در میان ملت عراق هستند.

وی افزود: طوایف و قومیت‌های شرکت‌کننده در این مراسم از مرقد‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) به همه اعلام می‌کنند که تا آخرین قطره خون با دشمنان مبارزه خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار