مدیریت جناحی ترمز پیشرفت اقتصادی

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه مدیریت جناحی باعث شده نتوانیم در زمینه‌ اقتصادی به پیشرفت برسیم گفت: دولت باید از توان و تجارب بسیج برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی بهره بگیرد.
کد خبر: ۱۳۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 24 November 2015

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه مدیریت جناحی باعث شده نتوانیم در زمینه‌ اقتصادی به پیشرفت برسیم گفت: دولت باید از توان و تجارب بسیج برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی بهره بگیرد.

به گزارش فارس، مصطفی رستمی در همایش اقتصاد مقاومتی در ملایر طرح اقتصاد مقاومتی را طرحی مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای استفاده بهینه از منابع و رهایی از برون ‌رفت مشکلات اقتصاد در کشور دانست.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با استفاده از توان داخلی، خودباوری و استفاده از منابع موجود ما را از وابستگی اقتصادی نجات میدهد گفت: برای رسیدن به این مهم باید تلاش شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه سپاه در راستای تحقق منویات رهبری اقدامات خوبی را در این زمینه داشته است، افزود: فعالیت‌های بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی با ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از جوانان در کشور قابل تقدیر است.

وی برخورداری از علم و دانش، نیروی کار فعال و پویا؛ منابع و معادن غنی، مدیریت و برنامه‌ریزی درست را از مهمترین شاخصه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور دانست.

رستمی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از جوانان و نخبگان ما با مدارک بالا بیکار هستند گفت: به دلیل عدم حمایت نخبگان و نبود شغل مناسب در کشور شاهد خروج نخبگان از کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه کشور ما از نظر ذخایر و منابع نفت و گاز غنی است افزود: متاسفانه به دلیل استفاده نادرست از منابع، مشکلات زیادی در بدنه اقتصادی کشور وجود دارد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نبود مدیریت و برنامهریزی درست را مهمترین عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: مدیریت جناحی باعث شده نتوانیم در زمینه‌ اقتصادی به پیشرفت برسیم.

وی با بیان اینکه هر کجا مدیران و مسئولان ما با تفکر و روحیه بسیجی کار کرده‌اند به موفقیت رسیده‌ایم، تصریح کرد: هر جا جناحی و حزبی کار شده است زمین خورده‌ایم.

رستمی تنها راهکار نجات اقتصاد کشور را توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مسئولان دولت باید از توان و تجارب بسیج برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی بهره بگیرند.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح‌های اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی ملایر افزود: با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ویژه‌ای که در این شهرستان وجود دارد، حمایت‌ لازم را از کارآفرینان و نخبگان شهرستان خواهیم داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه ملایر نیز با اشاره به برنامه مطرح شده اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری از سال 89 در کشور گفت: با این وجود تاکنون نتوانسته‌ایم این امر را محقق کنیم.

محمد پیری بیان کرد: نبود کار مفید توسط کارکنان دولتی و خصوصی یکی از مشکلات کشور است در حالی که حقوق دریافتی بالاتر از میزان کار انجام شده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد حمایتی تنها با حمایت از تولید ملی و مصرف داخلی شکل می‌گیرد، افزود: دولت باید با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تشویق به سمت تولید کالای باکیفیت، مردم را به سمت خرید کالای داخلی سوق دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ملایر با بیان اینکه وابستگی اقتصادی یکی از حربه‌های دشمن علیه کشور ماست خاطرنشان کرد: امروز وظیفه مسئولان تبیین هر چه بیشتر اقتصاد مقاومتی برای رهایی از وابستگی اقتصادی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار