طلب شرکت گاز فارس و تهدید پتروشیمی

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس مطالبات این مجموعه از دستگاه های مختلف استان را ۷۵۳ میلیارد تومان عنوان کرد.
کد خبر: ۱۳۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 23 November 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:هوشنگ محمدی ظهر دوشنبه در نشست خبری آخرین وضعیت این شرکت قبل از فرارسیدن فصل سرما در استان فارس، گفت: یکی از مشکلات این مجموعه مطالبات از دستگاه‌های مختلف است که در حال حاضر به رقم ۷۵۳ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: بیشترین رقم مطالبات گاز استان از پتروشیمی شیراز است که به رقم ۲۸۰ میلیارد تومان رسیده و تاکنون به اخطارهای مختلف نیز توجه نداشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به اینکه هزینه مصرف گاز به‌نوعی پول بیت‌المال است، گفت: متأسفانه دستگاه‌های مختلف به این موضوع توجه ندارند و بااینکه تولیدات خود را به فروش می‌رسانند اما بدهی مصرف گاز خود را پرداخت نمی‌کنند.

محمدی تصریح کرد: کاشی حافظ، قند ممسنی، قند اقلید، سیمان لامرد، داراب و آباده بیشترین بدهی را به گاز استان فارس دارند که ما پس از اعلام سه مرتبه اخطار اقدام به قطع گاز خواهیم کرد زیرا باید پول دولت و ملت را پرداخت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه شرکت گاز فارس اولین مجموعه‌ای است که قانون ارتفاع سلامت اداری و مبارزه با فساد را اجرایی کرده است، گفت: بازرسی کل کشور به درخواست خود ما از این مجموعه بازدید کردند و تا چند روز آینده نیز نتیجه اعلام می‌شود اما برآورد کلی محیط پاک و سالم بودن این مجموعه را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس تأکید کرد: گاز استان به‌عنوان پایلوت این اقدام را انجام داده که نشان از پاک بودن این مجموعه است.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت گازرسانی فارس نیز گفت: طی دو سال گذشته نسبت به ۳۴ سال گذشته ۳۱ درصد رشد گازرسانی داشته‌ایم.

وی یادآور شد: در بحث روستایی نیز ۵۰ درصد رشد را شاهد بودیم و همچنان ۵۵۰ روستای دیگر نیز اقدامات گازرسانی انجام‌شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در خصوص صنعت نیز گفت: کل صنایع استان فارس که زیر ۱۰ هزار مترمکعب مصرف دارند حدود سه هزار و ۹۹۴ واحد هستند که دو هزار و ۷۱۴ دارای گاز است.

محمدی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده هیچ‌گونه مشکل گازرسانی در ایام زمستان در استان فارس وجود ندارد اما مصرف‌کنندگان باید به بهترین شکل ممکن صرف جویی را در دستور کار خود قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار