لزوم استفاده از تفکر مهندسی در مشهد

استاندار خراسان رضوی بر لزوم استفاده از تفکر مهندسی در بهبود سیما و منظر شهری مشهد در آستانه سال 2017 تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 23 November 2015
علیرضا رشیدیان در مراسم اعطای اعتبارنامه اعضای هفتمین دوره هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی در سالن اجتماعات استانداری این استان اظهار کرد: کشور ما نیاز به یک تفکر مهندسی دارد چراکه برای رفع تمام مشکلات جامعه این نوع تفکر به واسطه دارای بودن اصول و چارچوب خاص خود می تواند موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه وجود بیش از 31 هزار مهندس در خراسان رضوی ظرفیت بسیار بزرگی در این استان است تصریح کرد: این نظریه که باید فکری برای فارغ‌التحصیلان مهندسان از دانشگاه‌ها شود کاملا اشتباه است چراکه هر کدام از این مهندسان فارغ التحصیل نه تنها خود کارآفرین هستند بلکه برای تعداد زیادی از مردم نیز می‌توانند مشاغل مناسبی را ایجاد کنند.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم استفاده از تفکر مهندسی در بهبود سیما و منظر شهری مشهد در آستانه سال 2017 تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه مشهد به طور میانگین میزبان 27 میلیون زائر ایرانی و خارجی است، باید ساخت و سازها متناسب با شرایط فرهنگی، مذهبی این شهر انجام شود و شهرداری نیز موظف است متناسب با شرایط مشهد پروانه ساخت صادر کنند.

رشیدیان با بیان اینکه سرمایه، نیروی انسانی و ابزار از جمله عوامل موثر برای پیشرفت و توسعه هر منطقه است خاطرنشان کرد: با توجه به عوارض بالای حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله باید طراحی و ساخت ساختمان ها همراه با مبلمان شهری مشهد به گونه ای باشد که پس از وقوع این حوادث شاهد خسارت و عوارض بسیاری نباشیم.

وی با اشاره به اینکه همواره هزینه حمل و نقل صادرات خراسان رضوی بسیار بالا است اما صادرات خدمات فنی و مهندسی هزینه زیادی ندارد تاکید کرد: برای افزایش پیشرفت و توسعه باید مهندسان را با اطلاعات فنی و مهندسی کشورهای دیگر بیشتر آشنا کرد و برای رسیدن به این مهم حتی زمینه حضور آنها را در کشورهای دیگر فراهم کرد و علاوه بر این کشورهایی را که از خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی آگاه نیستند را در جریان قرار داد تا صادرات این نوع از خدمات نیز افزایش پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت بالای شفافیت و قانونمند بودن سرمایه‌های این استان یادآور شد: لازم است دستگاه‌های دولتی به سمت استفاده بیشتر از دولت الکترونیک پیش روند تا از فساد احتمالی جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار