3هزارجلدکتاب دارایی نخستین کتابخانه روستایی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان گفت: 3 هزار جلد کتاب در نخستین کتابخانه روستایی شهرستان همدان وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱ 21 November 2015

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان گفت: 3 هزار جلد کتاب در نخستین کتابخانه روستایی شهرستان همدان وجود دارد.

به گزارش فارس؛سعید محبیان با بیان اینکه کتابخانه عمومی امام هادی (ع) روستای هیزج اولین کتابخانه روستایی در شهرستان همدان است اظهار کرد: این کتابخانه دارای 220 عضو فعال در دو بخش ویژه خواهران و برادران به صورت زوج و فرد فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه جمعیت روستا هیزج یک‎هزار و 500 نفر است گفت: مردم فرهنگ‎دوست این روستا توجه ویژه‌ای به این کتابخانه دارند و همین امر باعث رشد فعالیت‌های مختلف فرهنگی در این کتابخانه شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان محوریت کتاب‌های کتابخانه امام هادی (ع) را کتاب‌های دینی دانست و تصریح کرد: 3 هزار جلد کتاب در این کتابخانه موجود است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 900 جلد کتاب به این کتابخانه اهدا شده است؛ ادامه داد: کتاب‌های اهدایی مازاد این کتابخانه به سایر مراکز کتابخانه‌ای انتقال داده شده است.

محبیان با بیان اینکه در روستای هیزج مدرسه در مقطع متوسطه وجود ندارد افزود: کتابخانه عمومی امام هادی (ع) به گونه‌ای در حوزه کتاب‌های کمک درسی غنی است که این کتاب‌ها مورد استفاده مدارس متوسطه قهاوند قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگ‌سازی در زمینه کتاب و کتابخوانی در روستا خاطرنشان کرد: معرفی کتاب و خدمات کتابخانه از جمله اقداماتی است که می‌تواند در مشارکت مردم روستا در بحث کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه مؤثر واقع شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان افزود: نشست کتابخوان در مدارس، برگزاری کلاس قصه‌گویی ویژه مادران، نقد کتاب، فعالیت در حسینیه روستا، شب شعر و شاهنامه‌خوانی از جمله برنامه‌های بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در کتابخانه عمومی امام هادی (ع) است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار