استاندار قم:

افزایش طلاق در قم شایسته نیست/ لزوم همگرایی در مراکز اجتماعی

استاندار قم آمار طلاق در قم را شایسته این شهر ندانست و گفت: در هفت ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، طلاق در قم ۱۲ درصد افزایش داشته که رقم خیلی بالایی است.
کد خبر: ۱۳۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸ 18 November 2015
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در نشست مشاورین و نمایندگان امور بانوان و خانواده استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، خطاب به بانوان حاضر در جلسه اظهار داشت: صحبت‌هایی که در جلسه از سوی بانوان مشاور انجام شد نشان می‌دهد تاکنون اقدامات خوبی در بخش بانوان در استان صورت گرفته و این بخشی از نیازهایی است که شما در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهید.

وی با اشاره به نهاد خانواده ادامه داد: لازم است شما همگرایی و هماهنگی را در عرصه خانواده و وظایف کاری خود داشته باشید.

استاندار قم ابراز کرد: اگر فردی در حوزه حلقه‌های ارتباطی رشد خود در محیط خانواده با اشکال روبه رو شد این در مراحل بعدی زندگی اثرگذار خواهد بود.

مشکلات جامعه کنونی نشان از وجود نقص در نهادهای اجتماعی است

وی افزود: مشکلات جامعه کنونی نشان می‌دهد که در کار نهاد‌های مختلف اجتماعی نقصی وجود دارد.

صادقی تصریح کرد: اگر آموزه‌های دینی را صادقانه و واقعی در زندگی خود اجرا کنیم رفتار و عملکرد ما تغییر می‌کند و قطعا این وضعیت جامعه امروز را شاهد نخواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت امروز ما نسبت به گذشته تغییری نکرده، گفت: این نشان از وجود ناهماهنگی یا روش نادرست در زمینه فعالیت‌های نهادهای اجتماعی است.

استاندار قم ابراز کرد: ‌در برخی مواقع کارهای خوبی انجام می‌شود و در کنار آن کار نادرستی نیز صورت می‌گیرد و برخی اوقات دیده می‌شود که کار بد به گونه‌ای بوده که اثر کار خوب را خنثی می‌کند.

وضعیت طلاق نشان از وجود مشکلات فراوان در جامعه است

وی بیان کرد: وضعیت طلاق در جامعه نشان می‌دهد که مشکلات زیادی در سرراه قرار دارد و ارائه راه کار برای حل این مشکل بسیار سخت است.

استاندار قم افزود: اگر همه افراد در ارتباط اجتماعی و خانوادگی خود احترام و محبت را رعایت کنند می‌توانند ارتباط مؤثری را ایفا کنند بدون اینکه مطلبی را به زبان بیان کنند.

وی ادامه داد: اگر احترام و محبت به درستی و با واقعیت همراه باشد می‌توان اعتماد عمومی را در جامعه جلب کرد.

استاندار قم عنوان کرد: مراکزی در استان وجود دارند که براساس وظایف شرعی و تکلیف خود عمل می‌کنند اما میان همه آن‌ها هماهنگی درستی وجود ندارد.

لزوم همگرایی در مراکز اجتماعی قم

وی ادامه داد: نیاز است در روش‌های کارکرد مراکز اجتماعی همگرایی باشد اما این مهم وجود ندارد و در مدت زمان کاری خود در قم این همگرایی را ندیده‌ام و نیاز است ناهماهنگی‌های موجود اصلاح شوند.

استاندار قم اظهار کرد: آمارهای طلاق در قم شایسته این شهر نیست. در هفت ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته طلاق ۱۲ درصد افزایش داشته و این رقم خیلی بالا و بد است.

وی افزود: ما می‌توانیم با ارتباط و هماهنگی با دستگاه‌های ذی ربط میزان طلاق را کمتر کنیم و نیاز است مشکلات خانوادگی پژوهش و تحقیق بیشتری شوند تا علل و عوامل آن مشخص شود و اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

صادقی با ابیان اینکه مشاور به معنای ایجاد اطمینان است، گفت: مشاوران می‌توانند در نهاد‌ها و دستگاه‌های خود با مدیر و دیگران که ارتباط مستقیم با آنها دارند جلب اعتماد کرده و اثرگذار باشند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار