در جلسه بررسی طرح امکان سنجی ایجاد شهرک گردشگری سبلان در لاهرود مطرح شد:

اولویت تسریع جمع بندی و تصویب طرح های سرمایه گذاری گردشگری

معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع این اداره کل با اشاره به تصویب طرح ساماندهی منطقه نمونه گردشگری قوتورسوئی و رفع مشکلات دیگر طرح های سرمایه گذاری تاکنون، گفت: درحال حاضرتسریع بخشیدن به جمع بندی و تصویب طرح های سرمایه گذاری گردشگری را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده ایم.
کد خبر: ۱۳۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 18 November 2015

مطالعات طرح امکان سنجی شهرک گردشگری سبلان واقع در مجاورت شهر لاهرود و شیروان دره سی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تابناک اردبیل، جلسه ای به منظور بررسی طرح مطالعات امکان سنجی شهرک گردشگری سبلان به ریاست معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع این اداره کل و حضور رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر، شهردار و بخشدار لاهرود و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرائی استان برگزار شد.

اولویت تسریع جمع بندی و تصویب طرح های سرمایه گذاری گردشگری

معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع این اداره کل با اشاره به تصویب طرح ساماندهی منطقه نمونه گردشگری قوتورسوئی و رفع مشکلات دیگر طرح های سرمایه گذاری تاکنون، گفت: درحال حاضرتسریع بخشیدن به جمع بندی و تصویب طرح های سرمایه گذاری گردشگری را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده ایم.

عسگر سنگی در ادامه از کارشناسان دستگاه های اجرائی حاضر در جلسه خواستار تعامل و بررسی کارشناسی طرح مطالعات امکان سنجی شهرک گردشگری سبلان و فراهم کردن بستر مناسب برای سرمایه گذاران در چارچوب قوانین شد و افزود: در این طرح مطالعاتی مباحثی چون وضعیت موجود منطقه، مشکلات و محدودیت هاو تنگناها و راهکارهای مناسب مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

سپس در ادامه مشاور طرح مطالعات امکان سنجی شهرک گردشگری سبلان به ارائه مطالعات خود در مورد این طرح پرداخت و گفت: در این طرح ویژگی های توپوگرافی، اقلیمی و زیست محیطی، مشخصات هیدرولوژیکی، پوشش گیاهی منطقه، فرسایش زمین، وضعیت طبیعی و کشاورزی منطقه و ... مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اراضی موجود در محدوده سایت گردشگری سبلان خارج از حریم شهر لاهرود قرار گرفته و از نوع اراضی ملی با کاربری مرتع است، افزود: اراضی بکر موجود در این محدوده با توجه به نقشه کاربری اراضی و شرایط حاکم بر منطقه مورد مطالعه و با توجه به ساختار جغرافیایی منطقه طراحی شده است.

وی در ادامه به تحولات جمعیتی و خانوار منطقه مورد مطالعه در سه دوره سرشماری، تحلیل هرم سنی شهر لاهرود، ویژگی اقتصادی منطقه، ویژگی های فرهنگی و اجتماعی، انواع راه های تحت پوشش منطقه و بررسی ظرفیت های گردشگری منطقه اشاره کرد و گفت: در این طرح، انواع جاذبه های گردشگری منطقه اعم از تاریخی و طبیعی چون چشمه های آب معدنی مشگین شهر، مسیرهای گردشگری و دسترسی به سایت مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه محدوده طرح مطالعاتی دارای قابلیت ها و ظرفیت های بسیار گردشگری است که ضرورت ایجاد امکانات تفریحی و گردشگری در این محدوده بیش از پیش احساس می شود، بیان داشت: در این طرح مطالعاتی، وضعیت بهره برداری از جاذبه های گردشگری منطقه و وضعیت مدیریت هماهنگ گردشگری در منطقه نیز بررسی شده است.

وی برف مناسب در فصل زمستان، قرارگیری میان دو شهر اردبیل و مشگین شهر، نزدیکی به مناطق گردشگری مجاور مانند قینرجه و شابیل و ... را به عنوان فرصت های مناسب در این طرح عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: در این طرح کاربری هایی چون سالن بازی سرپوشیده و باز، نمایشگاه صنایع دستی، قهوه خانه سنتی، رستوران، هتل، سالن کنفرانس و همایش، فضای نمایشگاهی، دریاچه مصنوعی همراه با قایق سواری، زمین تیراندازی، استخر و ماهیگیری تفریحی و ... تعریف شده است.

در ادامه جلسه حاضران به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در مورد طرح یاد شده پرداختند و مقرر شد جلسه دیگری به منظور بررسی بیشتر این طرح مطالعاتی برگزار شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار