بخش خصوصی تمام کننده نیمه تمام ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همدان گفت: واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی با توجه به کمبود منابع مالی در اولویت دولت قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷ 18 November 2015

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همدان گفت: واگذاری طرحهای عمرانی به بخش خصوصی با توجه به کمبود منابع مالی در اولویت دولت قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا؛ شهرام طهماسبی درجلسه انجمن های تخصصی و صاحب نظران توسعه استان همدان افزود: نگاه دولت یازدهم به مشارکت بخش خصوصی متفاوت است و طرح های نیمه تمامی که در دولت نهم و دهم نیمه کاره باقی مانده است به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی تصریح کرد: دولت نباید برای فعالیت های اجتماعی که بخش خصوصی و نهادهای غیردولتی می توانند آن را انجام دهند ورود پیدا کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همدان تصریح کرد: بعد از جنگ تحمیلی دولت موظف بود اقداماتی برای حفظ تعادل و توسعه متوزان در جامعه انجام می داد و به این منظور دستگاه های دولتی در اجرا ورود پیدا کردند اما انتظار می رفت پس از مدتی امور به مردم و تشکل های غیردولتی واگذار شود ولی روند ورود دستگاه های دولتی در امور اجرایی تاکنون مستمر بوده است.

طهماسبی ادامه داد: با ابلاغ سیاست های اصل 44، انتظار می رفت دولت به وظیفه خود در زمینه واگذاری امور به بخش خصوصی عمل کند ولی این امر در دولت نهم عملیاتی نشده و اموال واگذار شده نیز به صورت واقعی خصوصی سازی نشد.

وی با اشاره به اینکه هیات دولت واگذاری پروژه ها را به دستگاه های اجرایی تکلیف کرده است، بیان کرد: شرایط لازم برای این امر مهیا بوده و زمان آن رسیده که بخش دولتی نگرش خود را تغییر داده و عزم لازم در بخش خصوصی برای کمک به دولت به کار گرفته شود.

وی افزود: امروز تهدیدی که دولت با آن مواجه است یک فرصت برای بخش خصوصی تلقی می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار