آیت‌الله مکارم شیرازی:

دشمن در کمین است تا به مراسم اربعین خدشه وارد کند

هر سال ۲۰ میلیون زائر بدون هیچ مشکلی در مراسم اربعین شرکت می کنند اما رژیم سعودی نتوانست امنیت ۲ میلیون حاجی را تأمین کند، دشمن در کمین است تا بتواند آسیبی بزند که در این زمینه پس از واقعه منا تلاش می کند به مراسم اربعین خدشه وارد کند و امنیت شیعیان را زیر سؤال ببرد.
کد خبر: ۱۲۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 14 November 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار با اعضای هیئت امنای موکب حضرت معصومه(س) با بیان اینکه خدمت به تشکیلات سیدالشهدا (ع) افتخاری است برای همه اظهارداشت: اربعین امام حسین (ع) یک گنج بزرگ است‌، که هرسال بیشتر کشف می‌شود و  باید قدر این گنجینه با ارزش را بدانیم و به خوبی از آن محافظت کنیم.

وی افزود: اربعین کیان شیعه را تثبیت و تقویت می کند و به نوعی هر سال خونی تازه در رگ های شیعیان دمیده می شود؛ باید از این فضا به نحوی بهره ببریم که به توسعه ارزش های اسلامی و رشد این فرهنگ در جهان کمک کنیم.

این مرجع تقلید بر ضرورت بهره برداری فرهنگی از مراسم باشکوه اربعین تاکید کرد و گفت: با توجه به حضور خیل عظیم جمعیت در کربلا در مراسم اربعین باید به مساله نظم و امنیت بسیار توجه شود و به همه سفارش کنیم تا بلافاصله پس از زیارت از تراکم جمعیت جلوگیری کنند. 

وی با اشاره به اینکه باید مراسم اربعین حسینی دارای نظم باشد، گفت: تراکم جمعیت نباید سبب خطر شود، این امکان وجود دارد که برای بانوان و کودکان حضور در این مراسم سخت باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: هر سال ۲۰ میلیون زائر بدون هیچ مشکلی در مراسم اربعین شرکت می کنند اما رژیم سعودی نتوانست امنیت ۲ میلیون حاجی را تأمین کند، دشمن در کمین است تا بتواند آسیبی بزند که در این زمینه پس از واقعه منا تلاش می کند به مراسم اربعین خدشه وارد کند و امنیت شیعیان را زیر سؤال ببرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مثبتی که همه باید رعایت کنند این است که در مراسم اربعین حسینی مسائل تبلیغاتی خصوصی انجام نشود و احزاب و گروه‌های مختلف بگذارند این مراسم برای همه باشد چرا که این تبلیغات خصوصی ممکن است سبب درگیری شود که اثرات منفی دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی در مسیر اربعین گفت: تنها نباید به فعالیت رفاهی در اربعین بسنده کنیم بلکه باید این جمعیت انبوه را به شکلی از نظر فرهنگی مدیریت کنیم که به معرفت مردم نیز اضافه شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار