معاون گردشگری اردبیل خبر داد؛

افزایش 40درصدی ورود گردشگران خارجی از طریق تورگردان‌ها

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل از افزایش 40 درصدی ورود گردشگران به این استان با بهره‌گیری از ظرفیت تورگردانان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 05 November 2015

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، قادر تقی‌زاده عصر امروز در نشست با شرکت‌های تورگردان‌ها در اردبیل از افزایش 40 درصدی تورهای ورودی گردشگران خارجی به استان اردبیل خبر داد.

وی اظهار کرد: براساس گزارش مدیریت گذرنامه فرماندهی انتظامی، آمار تورهای ورودی گردشگران خارجی به استان اردبیل در هفت ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 40 درصدی داشته است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: 12 هزار و 384 گردشگر خارجی در هفت ماهه سال گذشته از طریق تور وارد استان شده بودند که این تعداد در مدت مشابه سال‌جاری به 17 هزار و 291 نفر افزایش یافته است.

تقی‌زاده گفت: این افزایش آمار تورهای ورودی گردشگران خارجی شامل گردشگران خارجی ورودی از جمهوری آذربایجان و یا گردشگران ورودی به صورت خانوادگی یا انفرادی نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت و نقش دفاتر خدمات مسافرتی در جذب گردشگر افزود: در سال 92، 24 دفتر یا شرکت خدمات مسافرتی در استان فعالیت می‌کردند که از این تعداد 23 مورد آن در شهرستان اردبیل و یک دفتر نیز در شهرستان نمین مستقر بودند.

تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در سال 93 نیز با صدور مجوز شش دفتر خدمات مسافرتی جدید در استان، شمار دفاتر خدمات مسافرتی استان به 30 مورد رسید که از این تعداد 27 دفتر در اردبیل، یک دفتر در نمین و دو دفتر در شهرستان مشگین‌شهر فعالیت می‌کردند.

این مسئول با بیان اینکه پرونده دو دفتر خدمات مسافرتی نیز پس از تأیید در کمیسیون فنی جهت اخذ پروانه، از طریق سامانه سازمان مرکزی پیگیری می‌شود، اضافه کرد: یکی از دفاتر خدمات مسافرتی نیز پس از اخذ مجوز انصراف داد.

تقی‌زاده از تصویب پرونده چهار دفتر خدمات مسافرتی استان در کمیسیون فنی در شش ماهه اول سال‌جاری خبر داد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: یکی از این دفاتر در شهرستان بیله‌سوار و سه دفتر نیز در شهرستان اردبیل فعالیت می‌کنند که پرونده این متقاضیان جهت اخذ پروانه از طریق سامانه سازمان مرکزی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار