مدیر عامل شرکت گاز استان فارس از تداوم نهضت گازرسانی به روستاهای این استان در دولت تدبیر و امید خبر داد و بیان داشت : با تلاش کارکنان صنعت گاز استان فارس شماری از روستاهای فسا ، مرودشت ، زرین دشت و فراشبند در اولویت گاز رسانی قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۲۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵ 04 November 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهندس هوشنگ محمدی  گفت : با اعتباری بالغ بر 31 میلیارد ریال گازرسانی به مجموعه روستاهای شهرستان فسا آغاز شده است.

مدیرعامل گاز استان فارس گفت: در این طرح روستاهای خیرآباد، علی آباد، له قربان علیا، له قربان سفلی، حیدرآباد، ولی آباد، فتح آباد ، جلال آباد و حسین آباد از توابع شهرستان فسا از گاز طبیعی بهره مند می شوند .

وی گفت: برای انجام این عملیات اجرای 39 هزار متر پروژه گازرسانی از نوع پلی اتیلن و فولادی در نظر گرفته شده که امیدواریم تا نیمه اول سال 95 این طرح به اتمام برسد و مردم این روستاها بتوانند از این نعمت خدادادی بهره مند شوند . مدیرعامل گاز استان فارس افزود : با گازرسانی به روستاها و ایجاد صنایع کوچک می تواند از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری نمود که این امر می تواند به توسعه و پیشرفت روستاها کمک شایانی کند.

مهندس محمدی گاز را محور توسعه دانست و ابراز امیدواری نمود با توسعه شبکه گازرسانی به روستاها و مناطق محروم شاهد رونق اقتصادی و پیشرفت آنها باشیم.
همچنین گاز راسنی به روستاهای دهنو، دره شور و شهر پیر از توابع شهرستان زرین دشت در فارس آغاز شد .

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس دراین زمینه گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای دهنو، دره شور و شهر پیر شهرستان زرین دشت با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال آغاز شده و این مناطق بزودی به شبکه سراسری گاز کشور خواهند پیوست.

وی با بیان اینکه این حجم بزرگ اعتبارات نشان از عزم دولت تدبیر و امید برای گازرسانی به روستاهای سراسر کشور دارد گفت : زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون عملیات گازرسانی شتاب بیشتری بخود گرفته است .

محمدی یاد آور شد : رشد 50 درصدی گازرسانی به شهرها و روستاههای استان فارس گواه بر این مدعا است .

این مقام مسوول در ادامه افزود : امیدواریم تا پایان سال 94 تعداد زیادی از روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند را به شبکه سراسری گاز کشور متصل نمائیم تا تمامی مردم سراسر استان بتوانند از این نعمت بهره مند شوند.

محمدی همچنین از آغاز عملیات گازرسانی به تعداد دیگری از روستاهای شهرستان مرودشت خبر داد و گفت : بزودی تعداد دیگری از روستاهای شهرستان مرودشت به شبکه سراسری گاز طبیعی کشور خواهند پیوست.

مدیرعامل گاز استان فارس دراین زمینه اذعان داشت : با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای تل سرخ، زراره ، ماده بانان ، آباده ، حسین آباد ، سهل آباد ، نگارستان تاج آباد ، خیرآباد، عزآباد، بریانک ، سلطان ولایت، مقصود آباد، اسماعیل آباد و چهار طاق از توابع شهرستان مرودشت آغاز شده و این مناطق بزودی به جمع مصرف کنندگان گاز طبیعی خواهند پیوست.

وی گفت : برای گازرسانی به این مجموعه روستاها اجرای 115 هزار و 171 مترپروژه گازرسانی باهزینه ای بالغ بر 100میلیارد و 400 میلیون ریال در نظر گرفته شده که تمامی این اعتبارات از محل بودجه های عمرانی شرکت گاز استان فارس تامین شده است.

وی در ادامه افزود : این شرکت آمادگی دارد تا در صورت تأمین اعتبارات لازم تعداد بیشتری از روستاهای استان فارس را به شبکه سراسری گاز کشور متصل نماید.

محمدی همچنین از عملیات گازرسانی به مجموعه روستاهای شهرستان فراشبند خبر داد و گفت : عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای خوش آب، جانی آباد، منصورآباد و آب گندو از توابع نوجین شهرستان فراشبند آغاز شده است .

مدیرعامل گاز استان فارس همچنین اعلام کرد : برای گازرسانی به این روستاها مبلغ 20 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه خواهد شد که تمامی این هزینه ها از محل بودجه های عمرانی گاز استان فارس تأمین و پرداخت خواهد شد.

محمدی با بیان این مطلب که عملیات گازرسانی تا اتصال همه نقاط استان به شبکه سراسری گازکشور ادامه خواهد یافت افزوده است طبق سیاست های جدید دولت تدبیر و امید و تأکید بر محرومیت زدایی از روستاها امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد به ثمر نشستن این تلاشها باشیم تا همه مردم این استان بتوانند از این موهبت الهی بهره کافی را ببرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار