سرپرست مرکز مدیریت راههای اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان مازندران گفت : استان مازندران در مهرماه گذشته به لحاظ میزان تردد وسائل نقلیه در جایگاه سوم کشوری قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۲۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴ 01 November 2015

به گزارش تابناک مازندران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حمل و نقل و پایانه های مازندران محسن هاشمی گفت : با توجه به داده های حاصل از سامانه های ترافیک شمار برخط نصب شده در محورهای برون شهری استان، در مجموع بیش از 29.5 میلیون تردد از وسائل نقلیه در کل محورهای استان طی مهرماه گذشته ثبت شده است که از این لحاظ استان مازندران بعد استانهای تهران و البرز پر ترددترین استان کشور بوده است .
وی افزود : این در حالی است که شاهد کاهش 16 درصدی تردد مهرماه درکل محورهای استان در مقایسه با شهریور ماه گذشته بوده ایم.
وی گفت : این مورد در خصوص ترددهای ورودی و خروجی در محورهای مواصلاتی استان مازندران با استانهای مجاور در حدود 27درصد کاهش یافته که با توجه به کاهش سفرهای گردشگری به سبب آغاز فصل سرما و بازگشایی مدارس قابل پیش بینی و توجیه می باشد.
وی افزود: محورهای ساری- قائمشهر، قائمشهر- ساری،قائمشهر- بابل، بابل- آمل و بابلسر - بابل به ترتیب بالاترین میزان تردد کل وسائل نقلیه را در استان را به خود اختصاص داده است.
هاشمی خاطر نشان کرد: در ماه گذشته آمار تردد وسائل نقلیه سنگین در استان بیش از دو میلیون و 900 هزار وسیله نقلیه بوده که از این لحاظ در رتبه ششم کشوری قرار می گیرد.
وی افزود : این میزان نسبت به ماه گذشته با کاهش 4/8 درصدی همراه بوده است.
سرپرست مرکز مدیریت راههای اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان مازندران اظهار داشت: محورهای ساری- قائمشهر، خزرآباد- ساری،ساری - نکا و بهشهر - نکا به ترتیب بالاترین میزان تردد وسائل نقلیه سنگین در استان را به خود اختصاص داده اند.
وی تصریح کرد : تلفن گویای 141 و سامانه پیامکی 1000141 نیز به منظور اطلاع رسانی به رانندگان و مسافرین مورد بهره برداری قرار گرفته که در آن رانندگان می توانند با ارسال عدد 141 به شماره مذکور از آخرین وضعیت ترافیکی جاده های استان و نیز کشور آگاهی یابند.
همچنین سایت اینترنتی www.141.ir نیز آخرین اطلاعات مربوط به جاده های کشور اعم از راهنمای مسیر سفر، خدمات موجود در مسیر، عملیات کارگاهی، وضعیت ترافیکی، میزان تردد و بسیاری اطلاعات مفید دیگر ارائه شده است.​
مازندران بیش از 10 هزار کیلومتر راه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار