نا آگاهی ریشه بسیاری از تخلفات است

کد خبر: ۱۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰ 09 March 2015
معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه فرهنگ سازی و تمرین حقوق شهروندی لازمه پیشگیری از مشکلات اجتماعی است، گفت: ناآگاهی ریشه بسیاری از تخلفات و تعرض به حقوق یکدیگر درجامعه است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی روز دوشنبه در آیین گشایش فرهنگسرای شهید آوینی کرج افزود: هر چند ساخت فرهنگسرا و مکان های فرهنگی لازمه برنامه های فرهنگی است اما کیفیت و اثر بخشی برنامه های فرهنگی به مراتب ارزشمند خواهد بود.
وی گفت: انقلاب اسلامی، یک انقلاب فرهنگی است و باید امور اجرایی و فرهنگی در جامعه اسلامی مطابق با اهداف و آرمانهای آن تدوین و پیش رود.
معاون فرهنگی قوه قضاییه تاکید کرد: برای رعایت حقوق شهروندی و هماهنگی بین قشرهای مختلف جامعه، به آموزش و تمرین از زمان کودکی در جامعه نیاز است.
وی افزود: باید فهم و دانش عمومی نسبت به حقوق یکدیگر در خانواده و جامعه افزایش یابد تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و تعرض به حقوق یکدیگر باشیم.
حجت الاسلام صادقی اظهار داشت: محیط های شهری و سبک زندگی در جامعه اسلامی باید طوری جلوه گری کند که در رفتار شهروندان تاثیرگذار واقع شود.
معاون قوه قضاییه گفت : یکی از محورهای اساسی که می تواند در رفتار و اخلاق شهروندان و یک جامعه تاثیر گذار شود، حرکت در مسیر برنامه ها و رفتارهای اخلاق مدارانه است.
وی ترویج سبک زندگی مناسب در مکانهای فرهنگی و آموزشی را در پیشگیری از آسیب ها و اصلاح رفتارها موثر دانست و بیان داشت: برنامه های فرهنگی و تربیتی باید به خوبی پیش رود تا مردم اصول زندگی شهری و تکالیف خود را بهتر بشناسند که البته در این بخش کم کاری شده است.
معاون قوه قضاییه افزود: رسانه های جمعی ، آموزش و پرورش ، دانشگاه ها ، حوزه های علمیه ، فرهنگسراها و مراکز فرهنگی در ترویج و گسترش تربیت دینی و اسلامی و فرهنگ سازی نقش اساسی دارند که باید به وظایف خود عمل کنند.
وی تاکید کرد: تاکنون الگوهای شهری و برخی مسایل اجتماعی مانند احترام به حقوق یکدیگر در جامعه تمرین نشده است که در این زمینه نیاز به کار و تلاش بیشتری نیاز است.
حجت الاسلام صادقی گفت : باید در کانون خانواده به فرزندان خود یاد بدهیم که به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و مسایل اجتماعی و فرهنگی در این کانون و اجتماع تمرین شود.
در آیین گشایش فرهنگسرای شهید آوینی کرج ، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ، اعضای شورای اسلامی شهر کرج ، شهردار، مدیرکل دادگستری استان و قشرهای مختلف مردم و مسوولان حضور داشتند.
فرهنگسرای شهید آوینی در زمینی به مساحت دوهزار و 245 متر مربع در 3 طبقه و در منطقه 11 شهری کلانشهر کرج منطقه کلاک در شرق کرج به بهره برداری رسید.
برای ساخت این مجموعه که دارای سالن های ورزشی کودکان ، مطالعه، کتابخانه ، قرائت خانه ، سالن اجتماعات ، سالن چند منظوره و هنری است 37 میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت شهری کرج هزینه شده است.
با بهره برداری از این مجموعه ، تعداد فرهنگسراهای کلانشهر یک میلیون و 800 هزار نفری کرج ، به 15 فرهنگسرا رسید. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار