به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،حسین‌رضا مرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: جاری شدن سیل و آب‌گرفتگی شهر و قسمت‌های وسیعی از روستاهای جنوب غربی و غرب شهرستان کوهدشت و مناطقی از شهرستان‌های ( الشتر – نورآباد- الیگودرز ) جمعیت هلال احمر استان که قبلاً احتمال جاری شدن سیل را با توجه به وضعیت جغرافیایی و هشدارهایی که هواشناسی داده بود، به تمام نیروهای عملیاتی سطح استان آماده‌باش اعلام کرده و امکانات و تجهیزات زیستی و خودرویی را آماده کرده بودند.

وی افزود: جلسه‌های را با روسای شعبه‌ها و مسئولان امدادی برگزار کرده‌ایم و به محض جاری شدن سیلاب و آب‌گرفتگی نیروهای عملیاتی وارد عمل شده و با اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق روستایی امدادرسانی را انجام و اقدام به توزیع اقلام زیستی و مواد غذایی شد، از طرفی با توجه به اینکه بعضی از روستاها در محاصره سیل بوده از طریق امداد هوایی امدادرسانی انجام گرفت.

مرادی تصریح کرد: طی این چند روز بارندگی یک‌هزار و 41 خانوار آسیب دیده و امدادرسانی به پنج هزار و 524 نفر صورت گرفته است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان گفت: 103 تخته چادر امدادی، 325 کیلوگرم نایلون، 594 تخته پتو، 224 تخته موکت، 111چراغ ولور، و ... توزیع شده است.

مرادی عنوان کرد: در این چند روز بارندگی 32 تیم امدادی با 159 نفر، 10 آمبولانس و 15 دستگاه خودوری کمک‌دار به سیل‌زدگان خدمات‌رسانی کرده‌اند.