آب های گرم معدنی زیر ذره بین نظارت

مسوولان استاان اردبیل می گویند که حساسیت نسبت به بهداشت آب های گرم معدنی را افزایش داده و نظارت ها بر آنها تشدید شده است.
کد خبر: ۱۲۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸ 29 October 2015
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز پنجشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گفت: آب های معدنی تحت کنترل دقیق بوده و هرگونه احتمال آلودگی در آن رصد و در صورت مشاهده اخطار لازم به متولیان داده می شود.
وی بیان کرد: در ماههای اخیر در جریان بررسی ها ، آلودگی هایی در برخی آب های گرم معدنی مشاهده شد که منشا آن ثانویه و ناشی از نحوه استفاده بهره برداران بوده و با وجود برخی مقاومت ها اقدام قانونی در باره آنها انجام گرفت.
پور فرضی با تاکید بر رفع مشکلات برخی از مجتمع های آب درمانی در استان گفت: این واحدها از این پس قبل از بهره برداری ملزم به دریافت پروانه بهداشتی خواهند بود.

بازرسان بهداشت محیط 556 مورد از آب های معدنی بازرسی کردند
***********************************************************
دکتر صادق حضرتی معاون بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این جلسه گفت: در شش ماه گذشته 556 مورد بازرسی از آب های معدنی صورت گرفته که در جریان آن 205 مورد نمونه برداری میکروبی از این آ ب ها انجام شده است.
وی با اینکه در نتیحه این بازرسی ها 35 مورد آلودگی میکروبی شناسایی شد ، افزود: باستخرهای آلوده تعطیل موقت شده و پس از تخلیه و رفع مشکل اجازه بازگشایی و از سرگیری فعالیت شدند.
به گفته وی ، همچنین هفت مورد درخواست تعطیلی برای استخرهایی که آلودگی بیشتری داشتند که از این تعداد سه استخر به دلیل وجود مشکلات بهداشتی هنوز تعطیل می باشند.
وی برخی مشکلات واحدهای آب گرم معدنی در استان را پذیرش بیش از حد ظرفیت ، خالی بودن حوضچه کلر، مشکل بهداشت در آب های سرد مورد استفاده و دفن فاضلاب ذکر و بیان کرد: برای رفع این مشکلات تذکر لازم به بهره برداران و گردانندگان آب های معدنی داده شده است.

سالانه 40 میلیاردر یال برای بهسازی و بازسازی آب های گرم استان هزینه می شود
***********************************************************************
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل نیز در این جلسه گفت که پیش از واگذاری آب های گرم سنتی و مدرن همه اقدام های لازم در باره بازسازی و بهسازی مورد نیاز صورت می گیرد و سالانه 40 میلیارد ریال در این زمینه هزینه می شود.
داوود نجفیان با بیان اینکه در بازرسی های از آب گرم ها 2 نوع آلودگی در حین بهره برداری و آلودگی از منبع مشاهده می شود ، افزود: در استان هیچ گونه آلایندگی در منابع نداریم.
وی در باره برخی برنامه ها برای جابجایی آب درمانی ها نیز گفت : تصمیم بر این نست که آب معدنی بش باجیلار به منطقه دیگری انتقال یابد ، همچنین احداث مجتمع پمپاژ متمرکز برای تامین آب مورد نیاز گاومیش گلی و پهنلو پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: در نظر داریم استخر گاومیش گلی را به عنوان چشمه اصلی به منبع تامین آب گرم سایر واحدها تبدیل کنیم و بهره برداری از آنجا متوقف شود و در نزدیکی آن واحدی شبه سنتی توسط بخش خصوصی ایجاد گردد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار