علایق سیاسی، جایگاه حقوقی مجریان انتخابات را تحت تاثیر قرار ندهد

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: سلایق و علایق سیاسی نباید جایگاه حقوقی مجریان انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد.
کد خبر: ۱۱۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 28 October 2015
به گزارش تابناک تبریز ، سعید شبستری در جلسه ستاد انتخابات استان، افزود: مجریان انتخابات موظفند در نهایت صداقت و درستی و بدون کوچک‌ترین جانبداری انجام وظیفه کرده و از رفتارهای شائبه‌انگیز خودداری کنند.

وی با تاکید بر نهادینه شدن قانون در رفتار تمام مجریان انتخابات، خواستار شتاب‌بخشی به بحث آموزش قوانین انتخاباتی شد.

رییس ستاد انتخابات استان با اشاره به برگزاری همایش منطقه‌ای آموزشی انتخابات در تبریز، از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش قدردانی کرد و گفت: اتفاق و همدلی بخش‌های مختلف استان در عرصه انتخابات نتایج مفیدی به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که ستاد انتخابات آذربایجان شرقی مرجع مشورت ستاد انتخابات کشور قرار گرفته است، افزود: امیدواریم این روند همچنان تا انتخابات ادامه داشته باشد و شاهد انتخاباتی سالم و باشکوه در استان باشیم.

وی با تاکید بر تدوین گزارشی علمی از روند مشارکت مردم در انتخابات‌های اخیر در استان، تصریح کرد: راهکارهای جذب مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو باید جزو دستورهای کار ستاد انتخابات باشد.

شبستری همچنین مستندسازی و رصد دقیق تحرکات انتخاباتی و هماهنگی هیات‌های اجرایی انتخابات با مسوولان قضایی را مورد تاکید قرار داد.

استادرحیمی، دبیر ستاد انتخابات استان نیز از برگزاری آزمون قوانین و مقررات انتخاباتی ویژه فرمانداران و بخشداران استان خبر داد و گفت: آموزش مجریان و کارشناسان انتخابات در مدت باقیمانده تا انتخابات با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

روسای کمیته‌های ستاد انتخابات استان و فرمانداران بستان‌آباد و عجب‌شیر نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات ارایه کردند.

انجام نظرسنجی در آستانه انتخابات، رصد فعالیت‌های انتخاباتی، تامین امکانات مورد نیاز، راهکارهای تامین امنیت انتخابات، آماده‌سازی شبکه الکترونیکی و بسترهای ارتباطی و راهکارهای جلب مشارکت حداکثری در انتخابات از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار