استاندار خراسان جنوبی:

پایان عملیات امداد و نجات در معدنجو/ فوت ۴۹ کارگر در حادثه

گروه استان‌ها- استاندار خراسان جنوبی با اشاره به انتقال پیکر آخرین جسد محبوس در معدن زغال سنگ طبس، گفت: عملیات امداد و نجات در معدنجو به پایان رسید.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴ 25 September 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: حادثه تصاعد گاز در معدن معدنجو شنبه شب رخ داد و عملیات امداد و نجات که بلافاصله پس از وقوع حادثه شروع شده بود، بعد از ۸۰ ساعت تلاش مداوم و بی وقفه به پایان رسید.

وی با بیان اینکه بامداد امروز همه پیکرهای محبوس در بلوک C به سطح زمین انتقال داده شدند، افزود: در این حادثه ۴۹ نفر از کارگران خدوم و زحمتکش معدن، جان خود را از دست دادند.

قناعت با بیان اینکه نفر از کارگران که مصدوم شده بودند، جهت درمان به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند، گفت: از این تعداد ۶ نفر بعد از اتمام درمان همان روز یکشنبه از بیمارستان ترخیص شدند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین دو نفر شرایط نامطلوبی دارند و تحت مراقبت ویژه هستند و بقیه تحت درمان می باشند.

وی با بیان اینکه کار عملیات امداد و نجات رسماً به پایان رسید، گفت: از این به بعد زمان استقرار گروه کارشناسی و فنی متشکل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستگاه قضایی و کمیسیون‌های صنایع و اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای بررسی ابعاد و علل حادثه است.

به گفته وی؛ علت حادثه بعد از انجام کارهای کارشناسی و فنی به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/گ

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار