عضو شورای شهر مطرح کرد

درخواست رشوه عامل تنش در شورای مریوان!

عضو شورای اسلامی شهر مریوان گفت: متاسفانه در روند انجام انتخابات شورا با مشکل عدیده‌ای مواجه شدیم و بسیاری از اعضای این شورا برای انجام برخی از فعالیت‌ها درخواست رشوه از ما داشتند و همین امر سبب شد که تنش‌های موجود دوچندان شود.
کد خبر: ۱۱۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 26 October 2015

به گزارش تابناک کردستان، خلیل میرزایی یکشنبه شب در جلسه پرسش و پاسخ شورای شهر که با حضور اعضای شورای مریوان، جمعی از منتقدان و مسئولان ادارات خدمات‌رسان در محل شورا برگزار شد، با اشاره به این نکته که افراد سرمایه‌گذار کنونی در انجام فعالیت‌های کاری خود دچار مشکل هستند، اظهار داشت: بروکراسی‌های اداری مهم‌ترین معضل این افراد است.

میرزایی افزود: شورا و شهرداری شهر مریوان به منظور جلوگیری از بروکراسی‌های اداری و یأس سرمایه‌گذاران، واحدی را با عنوان معاونت سرمایه‌گذاری در بدنه شهرداری ایجاد کرده است.

وی همچنین عنوان کرد: سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در شهر مریوان فعالیتی در زمینه سرمایه‌گذاری داشته باشند باید مورد ترغیب قرار بگیرد نه این که با قوانین دست‌و‌پاگیر و بهانه‌های الکی راه را بر روی آنها ببندیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مریوان با عنوان این نکته که بسیاری از اماکن و زمین‌های موجود شهرداری بدون سند رسمی است، تصریح کرد: برای یک سرمایه‌گذار که می‌خواهد دارایی خود را در اختیار این شهر قرار دهد، زمین بدون سند رسمی برای وی قابل قبول نبوده و سرمایه خود را در خطر می‌بیند.

میرزایی عدم تملک زمین‌های موجود شهرداری را مهم‌ترین معضل در جذب سرمایه‌گذاران عنوان کرد و اظهار داشت: هیچگاه کمبودها را انکار نکرده‌ایم اما باید برای رفع این مشکلات هم چاره‌ای بیندیشیم.

وی ادامه داد: امروزه سد معبر به یکی از مهم‌ترین معضلات در سطح شهر مریوان تبدیل شده است که این امر نیز می‌طلبد کاری کرد تا شهر از این بن‌بست خارج شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مریوان خاطرنشان کرد: سد معبر را نمی‌توان با اجبار بر روی دست‌فروشان جمع‌آوری نمود و در گذشته نیز ساماندهی این افراد همواره با شکست‌هایی مواجه بوده است و تکرار همان راه نباید مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: ماشین‌های میوه‌فروشی هم از معضلات شهر مریوان است که جدای از ایجاد سد معبر، عامل ترافیک هم هستند که به دلیل درآمد بالایی که دارند، اعمال قانون توسط پلیس راهور هم کارساز نیست.

میرزایی علت اصلی متوقف‌شدن ساخت جاده کنارگذر شهر مریوان را هم یادآوری کرد و گفت: اداره محیط زیست به دلایلی مانع از روند اجرای این طرح شد که رفع این مشکل روند اجرایی این پروژه را به تاخیر انداخت.

میرزایی در ادامه عنوان کرد: ایجاد فضاهای تبلیغاتی برای شهرداری منبع درآمد است اما بسیاری از ادارات از قدرت خود سوءاستفاده نموده و اعتنایی به این ارگان مردم‌نهاد ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از ارگان‌ها و سازمان‌های مریوان متاسفانه بدون توجه به قاعده و قوانین زیباسازی شهرداری و بدون در نظر گرفتن شرایط خاص، بنرهای تبلیغاتی خود را با چهارچوب‌های فلزی جلو درب اداره خود یا در میادین اصلی شهر نصب می‌کنند که سبب برهم زدند چهره زیبای شهر می‌شوند.

رئیس شورای شهر مریوان تصریح کرد: شهر مریوان در طول دو سال گذشته از نظر فضای سبز رشد چشمگیری داشته است هرچند که کم و کاستی‌هایی نیز وجود داشته است.

میرزایی همچنین در خصوص تاخیر در ساخت موزه مردم‌شناسی که قرار بود در پارک ملت این شهر در سال گذشته افتتاح شود، افزود: به دلیل عدم موافقت با مکان موردنظر از سوی مسئولان مربوطه، هنوز موفق به اخذ مجوز لازم در این مورد نشده‌ایم و امید است که در آینده نه چندان دور بتوانیم موافقت ساخت آن را در یک مکان مناسب بگیریم.

در ادامه، یکی دیگر از اعضای شورای شهر مریوان با انتقاد از برخی از رسانه‌ها مبنی بر سانسور کردن سخنان قبلی وی در مورد شیوه برخورد برخی از اعضای شورای شهر، گفت: متاسفانه برخی از افراد شورای شهر از ما درخواست باج داشتند.

مژگان محمدی افزود: به مدت یک ماه چهار نفر از اعضای شورای شهر مریوان پس از درخواست باج برخی از اعضای شورا در جلسه‌ای علنی در محل فرمانداری در جلسات رسمی حضور نداشتند.

محمدی بیان کرد: شاید یکی از کم سن و سال‌ترین اعضای شورای شهر مریوان باشم اما این دلیل بر قبول کردن اهانت‌های اعضای شورا نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه در روند انجام انتخابات شورا با مشکل عدیده‌ای مواجه شدیم و بسیاری از اعضای این شورا برای انجام برخی از فعالیت‌ها درخواست رشوه از ما داشتند و همین امر سبب شد که تنش‌های موجود دوچندان شود.

محمدی با بیان این نکته که اگر دارای صبر ایوب هم می‌بودم این صبر لبریز می‌شد، تصریح کرد: متاسفانه در جلسه قبلی که فیلم آن نیز انتشار یافت، بسیاری از سخنان بنده سانسور و پخش نشد.

محمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخوردهای فرماندار با اعضای شورا نیز غیرقابل تحمل و بخشش است و حتی نمی‌توان آن را تصور کرد.

وی از نحوه عملکرد فرماندار در برخورد با اعضای شورای شهر مریوان انتقاد کرد و گفت: ما از مقاماتی همچون فرماندار و نماینده مردم در مجلس بیش از این‌ها انتظار داشتیم.

وی در پایان سخنان خود، درگیری در شورا را عادی خواند و اظهار داشت: تمامی اعضای شورای شهر به نوعی عضو یک خانواده محسوب می‌شوند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار