فراخوان جایزه ادبی مرید محمدی در چهارمحال و بختیاری منتشر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از آغاز فراخوان جایزه ادبی مرید محمدی خبر داد و گفت: این رویداد ادبی که با عنوان «نامه‌ای به همسرم» نامگذاری شده است، با محوریت شعر و نثر به‌ صورت رقابتی در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰ 03 August 2024
به گزارش «تابناک چهارمحال و بختیاری» به نقل از ایرنا، پیام احمدی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای تبیین و تاکید بر مولفه‌های هویت ایرانی اسلامی و توجه و تاکید بر نقش بنیادین خانواده و خانواده‌محوری در حیات فرهنگی جامعه، جایزه ادبی زنده‌یاد مرید محمدی از مفاخر شعر و ادب استان را با عنوان «نامه‌ای به همسرم» برگزار می‌کند.
 
وی با اشاره به موضوع و رویکرد اجرایی این رویداد، تصریح کرد: رویداد ادبی «نامه‌ای به همسرم» با محوریت شعر و نثر و بنا به موضوعات در نظر گرفته شده به‌صورت رقابتی و در گستره چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: «پاسداشت و قدردانی از مقام همسر» و همچنین «زندگی عاشقانه بر مبنای زیست عفیفانه»، موضوعات این جایزه ادبی است.
 
احمدی به شرایط اختصاصی شرکت در فراخوان نیز اشاره کرد و گفت: در بخش شعر، آثار در تمامی قالب‌های شعری پذیرفته می‌شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و در بخش نثر نیز آثار ارسالی نباید بیش از یک هزار کلمه باشد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرکت در فراخوان برای تمامی علاقه‌مندان در همه‌ رده‌های سنی آزاد است، اظهار داشت: هر متقاضی شرکت در فراخوان مجاز است در هر بخش شعر و نثر حداکثر ۲ اثر و در مجموع چهار اثر به دبیرخانه ارسال کنند.
 
احمدی تاکید کرد: آثار ارسالی نباید پیش از این در جشنواره‌ها و دیگر رویدادهای ادبی، حائز رتبه شده و یا به چاپ رسیده باشد.
 
وی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در فراخوان جایزه ادبی زنده‌یاد مرید محمدی می‌توانند آثار خود را با توجه به شرایط اختصاصی و عمومی تا ۲۰ شهریور به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند.
 
 مرید محمدی پژوهشگر و شاعر پیشکسوت و برجسته استان چهارمحال و بختیاری بامداد هشتم آبان در سن ۷۹ سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری در شهرکرد درگذشت.
 
مجموعه شعر فجر آوران خیبر(۱۳۶۲)، دوستی شاید… (۱۳۸۲)، چوپی آواز «بختیاری سروده‌ها» (۱۳۹۵) و تصحیح مجموعه‌های دیوان ملازلفعلی بختیاری (۱۳۸۰)، شیدای دهکردی از جمله آثار این شاعر بزرگ است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار