پیشرفت زیرسازی مجتمع دامپروری سامان چهارمحال و بختیاری ۵۰ درصد رسید

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح آماده‌سازی زیرساخت‌های مجتمع دامپروری دام سنگین سامان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲ 02 August 2024

به گزارش «تابناک چهارمحال و بختیاری» به نقل از ایرنا؛ حسین برزگر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرایی آماده‌سازی زیرساخت‌های مجتمع دامپروری دام سنگین سامان تاکید کرد: اجرای این طرح از سال گذشته متناسب با سند آمایش سرزمینی و با توجه به نرخ بالای بیکاری آغاز شد.

وی افزود: با توجه به نرخ بالای بیکاری، وضعیت مطلوب انرژی برق، آب و گاز و همچنین کمبود بارش‌ها در نیمه شرقی چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی ۴۳ مجتمع دامپروری در ۴۳ شهر استان از سال گذشته در دستورکار قرار گرفت.

برزگر تصریح کرد: در این مدت صدور مجوز برای راه‌اندازی ۲۹ مجتمع گلخانه‌ای از سوی بخش خصوصی و ساخت ۱۳ شهرک گلخانه‌ای از طرف بخش دولتی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

وی یادآور شد: از این تعداد تاکنون عملیات اجرایی ساخت ۱۹ مجتمع و شهرک گلخانه‌ای با ۶۵۰ هکتار وسعت و اشتغال‌زایی ۱۰ هزار نفر آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مجتمع دامپروری سامان ۵۸ هکتار وسعت و ظرفیت راه‌اندازی ۱۶۹ واحد را دارد.

دلشاد جهانبخشی تاکید کرد: با راه‌اندازی مجتمع دامپروری سامان زمینه اشتغال مستقیم ۵۰۰ نفر و غیرمستقیم ۴۵۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای راه‌اندازی مجتمع دامپروری سامان تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی تامین و هزینه شده است و تا ۲ ماه دیگر تحویل بهره‌برداران می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار