معاون استاندار چهارمحال و بختیاری: یادواره شهدا در مساجد گسترش یابد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تنها راه برون‌رفت از مشکلات را تقویت فرهنگ ایثار، پایداری و مقاومت عنوان کرد و گفت: فاصله‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت ما را از رسیدن به اهداف خود باز می‌دارد و برنامه‌های فرهنگی و یادواره‌های شهدا در مساجد استان برگزار شود تا از این طریق زمینه برای حضور بیشتر مردم فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴ 31 July 2024
به گزارش «تابناک چهارمحال و بختیاری» به نقل از ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز چهارشنبه در کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این استان افزود: هر کجا فرهنگ ایثار و شهادت را تقویت کردیم به مقصود خود رسیدیم و راه تعالی و رشد را در پیش گرفتیم اما هر زمان که از این مهم غافل شدیم به بیراهه رسیده‌ایم.
 
وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما تعطیل‌بردار نیست و نباید گذاشت این ارزش در جامعه رنگ ببازد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری برگزاری یادواره‌های شهدا را از راهکارهای موثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: در برگزاری این یادواره‌ها نه تنها باید همه دستگاه‌های اجرایی همکاری و مشارکت داشته باشند بلکه باید کمک مردمی را نیز در این خصوص جذب کرد.
 
وی تاکید کرد: جلسات کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به طور مستمر و موثر در استان برگزار شود و خروجی این جلسات را در سطح جامعه شاهد باشیم.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری خطاب به مدیران حاضر در این نشست نیز گفت: باید تا آخرین دقایقی که عهده‌دار مسئولیت در استان هستید با قدرت، با انگیره و با تمام توان به مردم خدمت کنید.
 
هدف‌گذاری برگزاری ۲۳۰ یادواره شهدا در استان
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه برگزاری ۲۳۰ یادواره شهدا در استان برای سالجاری هدف‌گذاری شده است گفت: از این تعداد تاکنون ۶۷ مورد آن برگزار شده است.
 
صابر خسروی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که همزمان با هفته دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود برگزاری کنگره شهدای غریب است که با همکاری دستگاه‌های مختلف تلاش داریم تا برنامه‌ای در خور و شایسته اجرا شود.
 
وی تصریح کرد: در مهرماه امسال نیز استان میزبان برگزاری یادواره شهدای دانشجو معلم است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نصب تصاویر سرداران شهید و اِلمان‌ها ایثار و شهادت را از دیگر برنامه‌های استان عنوان کرد و گفت: استان ۲۸ سردار شهید دوران دفاع مقدس دارد که درجه نظامی آنها از فرمانده گردان به بالاست و تصاویر این شهیدان به زودی در ورودی‌های شهرکرد نصب می‌شود.
 
خسروی تصریح کرد: مقرر شده تا تصاویر سرداران شهید استان در سه نقطه پلیس‌راه فرخشهر، ورودی شهر از سمت سامان و ورودی شهر به سمت شهر هفشجان نصب شود.
 
وی تولید محتوا در خصوص مصاحبه با خانواده شهدا را از دیگر اقدامات استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی شده تا ۴۰۰ مصاحبه با خانواده شهدا انجام گیرد.
 
 در پایان این نشست اعضای جلسه در خصوص شهادت اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بیانیه‌ که از سوی خانواده معظم شهدا و ایثارگران این استان برای محکوم کردن این حادثه ناگوار تنظیم شده است را قرائت کردند.
 
مردم چهارمحال و بختیاری در هشت سال مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید گلگون کفن را تقدیم نظام اسلامی کردند و حدود ۴۰ هزار رزمنده از این استان عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار