آمادگی سیستان و بلوچستان برای میزبانی از زائران اربعین امام حسین (ع)

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای میزبانی زائران اربعین امام حسین (ع) پیش بینی شده است، گفت: به رسم مهمان نوازی، مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان هر ساله به استقبال زوار امام حسین (ع) می روند.
کد خبر: ۱۱۷۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸ 08 July 2024

آمادگی سیستان و بلوچستان برای میزبانی از زائران اربعین امام حسین (ع)

به گزارش تابناک سیستان  وبلوچستان، منصور بیجار در جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد: در اربعین سال گذشته ۸۹ هزار و ۸۲۱ زائر از گذرگاههای میرجاوه و ریمدان وارد استان شدند که این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود دو برابر افزایش یافته است.

وی افزود: زائران در بدو ورود به کشور در زائرسراها و اماکن پیش بینی شده اسکان و پذیرایی می شوند و با طی مسافتی حدود ۳۰۰ الی ۶۰۰ کیلومتر از طریق استان های همجوار به سوی بارگاه امام حسین(ع) رهسپار می شوند.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی (ع) استان گفت: در راستای تسهیل سفر زائران در این کمیته برنامه ریزی ها و پیگیری های متعددی انجام شده که در این راستا دستگاههای اجرایی استان از جمله شهرداری ها، راهداری و حمل و نقل جاده ای، توزیع برق، مخابرات، آب و فاضلاب، ارتباطات و فن آوری اطلاعات، دانشگاههای علوم پزشکی و بنیاد علوی نسبت به اجرای تصمیمات اتخاذ شده اقدام می‌کنند.

این مقام عمرانی استان بیان کرد: با آغاز ماه محرم به زودی شاهد حضور زائران اباعبدالله الحسین (ع) در استان خواهیم بود و تمهیدات لازم در این خصوص انجام شده است.

بیجار افزود: سالانه میلیون ها نفر مسلمان از اقصی نقاط جهان در مراسم اربعین حسینی(ع) حضور می یابند.

وی ادامه داد: آیین پیاده روی اربعین، ابررویدادی است که محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را از اقصی نقاط جهان و در موسم اربعین حسینی(ع) در کشور عراق گرد بارگاه نورانی امام حسین(ع) جمع می‌کند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این رویداد در کشور عراق برگزار می شود اما محدود به این کشور نبوده و علاقه مندان امام حسین(ع) از سراسر جهان به ویژه کشورهای اسلامی اعم از شیعه و سنی در این مراسم باشکوه شرکت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار