اجرای طرح بیابان زدایی در اراضی فرومد میامی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از اجرای طرح بیابان زدایی در اراضی منطقه فرومد، روستای فیروزآباد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴ 19 June 2024

به گزارش تابناک سمنان، محمدحسینی ۳۰ خردادماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح بیابان زدایی در سطح ۱۲۵ هکتار از اراضی روستای فیروزآباد، توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی در حال انجام است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ منابع طبیعی هزینه شده و امسال نیز برای پایداری و رشد بهتر آن، در دو مرحله آبیاری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با بیان اینکه پروژه تاغ کاری در منطقه فرومد از سال ۹۵ آغاز شده ادامه داد: تاکنون در قالب این طرح در مجموع یک هزار و ۵۰۰ هکتار از منطقه با کشت گونه‌هایی نظیر گونه بیابانی تاغ و آتریپلکس جنگل کاری شده است.

وی با بیان اینکه گونه‌های گیاهی مانند تاغ در برابر خشکی و کم آبی مقاوم هستند تصریح کرد: استفاده از این گونه گیاهی برای حفظ و مقاوم سازی خاک منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی اضافه کرد: هدف از اجرای طرح‌های بیابان زدایی، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش رطوبت خاک و پیشگیری از ریز گردها، با هدف تثبیت شن‌های روان و افزایش میزان تولید مرتع و جذب و ذخیره سازی بیشتر روان آب‌ها است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی ادامه داد: حفاظت و حمایت از زیرساخت‌های و تاسیسات مانند؛ جاده و روستا‌ها و بخش کشاورزی و احیای پوشش گیاهی عرصه‌های منابع طبیعی از دیگر مزایای این طرح بیابان زدایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار