مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادهبا بیان اینکه برداشت زردآلو از دهه اول خرداد آغاز شده است و همچنان تا اواسط تیرماه در مناطق معتدل شهرستان ادامه دارد، افزود: پیش بینی می‌شود افزون بر ۱۴ هزار تن محصول برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱ 08 June 2024

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهدی امینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده با اشاره به اینکه سطح باغات زردآلو در شهرستان آباده به بیش از ۹۰۰ هکتار می‌رسد، اظهار کرد: مناطق سورمق چهل زرعی حاج کریمی دارای بیشترین باغ زردآلو در سطح شهرستان هستند.

او با بیان اینکه برداشت زردآلو از دهه اول خرداد آغاز شده است و همچنان تا اواسط تیرماه در مناطق معتدل شهرستان ادامه دارد، افزود: پیش بینی می‌شود افزون بر ۱۴ هزار تن محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی آباده، عمده ارقام زردآلو را فلکه‌ای و تخم گردی برشمرد و اضافه کرد: کاهش نسبی خسارت سرمازدگی بهاره و بهبود آبیاری و تغذیه از جمله عوامل افزایش این محصول در امسال است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به درصد بالای ضایعات باغداری، راه اندازی واحد صنایع تبدیلی و غذایی در زمینه فرآوری و بسته بندی میوه خشک می‌تواند گزینه مناسبی در شهرستان آباده باشد، تا علاوه بر ایجاد کسب و کار در جهت جلوگیری از هدر رفت این محصول قدمی موثر برداشته باشیم.

برچسب ها: برداشت ، زردالو ، آباده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار