مدیر شعب بانک مسکن خوزستان گفت: ۲۷ هزار و ۴۰۰ فقره انواع تسهیلات توسط شعب بانک مسکن استان در سال گذشته پرداخت شد.
کد خبر: ۱۱۶۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴ 30 April 2024

تابناک خوزستان: یاور عسکری دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اهواز گفت: بانک مسکن خوزستان رتبه دوم کشور بعد از تهران در پرداخت تسهیلات را در سال گذشته دریافت کرد.

وی با اشاره به انواع تسهیلات پرداختی شعب بانک مسکن استان گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ تسهیلات مشارکت مدنی، پنج هزار تسهیلات خرید مسکن، چهار هزار و ۴۴۴ تسهیلات واگذاری مسکن، سه هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه، هفت هزار و ۷۰۰ فقره وام تعمرات مسکن و چهار هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات مرابعه پرداخت شد.

پرداخت ۲۰ همت( ۲۰۰ هزار میلیارد ریال) انواع تسهیلات در خوزستان

عسکری با بیان اینکه بانک مسکن برای خانه‌دار شدن مردم و بهسازی خانه‌های روستایی تلاش دارد تا از هر منابعی برای رفاه حال مردم استفاده کند ادامه داد: منابع بانک مسکن استان ۱۰ همت است که با تلاش و پیگیری از منابع مختلف موفق شدیم ۲۰ همت به مردم تسهیلات پرداخت شود.

وی تاکید کرد: اکر مسکن سازی در استان رونق یابد اشتغال و تولیدکنندگان وابسته به این صنعت بزرگ نیز رونق خواهند یافت.

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان اظهار کرد: دیدگاه بانک مسکن خانه‌دار کردن مردم است و تلاش داریم تا با هماهنگی اصناف مرتبط با ساخت و ساز قیمت تمام شده ساخت خانه را در استان کاهش دهیم.

وی گفت: تحریم‌های ظالمانه و فشار اقتصادی باعث شده تا خدمات بانکی در مقوله خانه‌دار شدن مردم چندان نمایان نباشد و یا مردم دیگر رغبتی به دریافت تسهیلات برای ساخت و یا خرید خانه نداشته باشند.

انعقاد قرارداد ساخت ۱۴ هزار مسکن نهضت ملی در خوزستان

عسکری با اشاره به همکاری خوب این بانک در اجرای طرح ملی مسکن ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن باید چهار میلیون واحد در کشور در مدت چهار سال ساخته شود که سهم استان از این تعداد ۲۸۲ هزار واحد مسکونی است.

مدیر شعب بانک مسکن استان بیان کرد: ۲ سال از اجرای این طرح سپری شده و باید تا کنون ۱۴۱ هزار واحد مسکونی در استان ساخته می‌شد اما برای ساخت ۹۶ هزار واحد زمین تامین شده است.

وی افزود: تا کنون به ۱۷ هزار متقاضی زمین اختصاص داده شده و با ۱۴ هزار نفر از این تعداد قرارداد ساخت مسکن منعقد شده است.

عسکری با بیان اینکه بانک مسکن بیشترین میزان پرداخت تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن داشته است بیان کرد: سایر بانک‌ها یکهزار تسهیلات در این طرح پرداخت کردند.

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان با بیان اینکه ساخت و ساز خانه‌های نهضت ملی مسکن با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است ادامه داد: شهرستان دزفول بیشترین آمار واگذاری خانه را در استان دارد.

وی با اشاره به اقدامات بسیار خوب بانک مسکن در بهسازی خانه‌های روستایی اظهار کرد: از ۱۷ هزار خانه روستایی که برای بهسازی و مقاوم سازی در استان تعیین شده سه هزار خانه روستایی به بانک مسکن محول شدکه از سال گذشته تا کنون یکهزار و ۶۰۰ مورد عقد قرارداد انجام شده است.

مدیر شعب بانک مسکن با بیان اینکه افزایش قیمت نهاده‌های ساخت مسکن باعث گران شدن قیمت تمام شده ساخت خانه شده است بیان کرد: انبوه سازان می‌توانند در قبال سپرده‌گذاری و یا خرید اوراق برای ساخت و ساز در استان ورود کنند.

همکاری بانک مسکن با شهرداری برای بهسازی بافت های فرسوده

عسکری ادامه داد: بانک مسکن در همکاری با شهرداری برای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: این بانک تسهیلاتی به مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بهسازی و مقاوم سازی پرداخت می‌کند.

سرمایه گذاری برای استفاده از ابزارهای فناورانه در ساخت مسکن

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان ادامه داد: برای صرفه جویی هر چه بیشتر و بهتر انرژی در ساخت مسکن این بانک ورود کرده است.

وی گفت: بانک مسکن با شرکت‌های دانش بنیان برای ساخت ابزارهای فناورانه به منظور صرفه جویی انرژی در خانه‌ها وارد مذاکره شده است.

عسکری گفت: استفاده از این ابزارها و تجهیزات در کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن نیز اثرگذار است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار