مدیرکل میراث: نظارت بر ارایه بسته های سفر در گیلان تشدید می شود

کد خبر: ۱۱۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 22 October 2015
رشت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از تشدید نظارت بر ارایه بسته های سفر در دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان خبر داد.

رضا علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با مهم خواندن نقش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در توسعه صنعت توریسم، اخلاق مداری و رعایت حقوق شهروندی را از مواردی دانست که باید دفاتر به آن توجه ویژه ای کنند.
وی اظهار کرد: گیلان به لحاظ گونه های متعدد گردشگری چون گردشگری مذهبی،اکوتوریسم، بوم گردی ، سلامت و ... دارای توانایی بسیاری است که هر کدام از اینها نیازمند برنامه ریزی مدون است و می بایست بصورت تخصصی به آن پرداخته شود.
علیزاده، سفر و گردشگری را موجب نشاط عمومی و اعتلای فرهنگی دانست و افزود: ساخت مجتمع های گردشگری ، کاربردی کردن بناهای تاریخی و نیز توجه به زیرساخت های حمل و نقل از جمله موارد ضروری توجه به مقوله سفر است.
وی، وجود 900 بقعه متبرکه در استان را ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری مذهبی در استان تلقی کرد و از دفاتر خدمات مسافرتی استان خواست در این راستا برنامه ریزی موثرتری انجام دهند.
وی، آیین های عظیم محرم در گیلان را بخشی از ظرفیت یادشده عنوان و اظهار کرد: اهمیت بررسی و تحلیل هرچه بیشتر در راستای توسعه گردشگری مذهبی و هدایت گروه ها و تورها در استان احساس می شود.
وی، همچنین توجه به استعدادهای گردشگری موجود در روستاهای گیلان راموجب توسعه صنعت گردشگری و همچنین رونق اقتصادی در جوامع روستایی دانست و افزود: با حفظ بافت سنتی و احیای فرهنگ بومی استان و نیز توسعه فعالیت های تورگردانی با محوریت گردشگری روستایی بزودی شاهد رونق و توسعه این صنعت در گیلان خواهیم بود.
علیزاده، بر کیفیت بخشی به خدمات سفر و ارائه بسته های جدید گردشگری تاکید نمود و تصریح کرد: نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری باید تشدید و تسریع یابد.
52دفتر خدمات گردشگری و مسافرتی در گیلان فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار