گزارش کامل از دیدار های استاندار در نخجوان

کد خبر: ۱۱۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 20 October 2015
استاندار آذربایجان شرقی از مرکز تجاری نخجوان بازدید کرد
استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از مرکز تجاری نخجوان با توانمندی‌های واحدهای صنعتی و تولیدی این جمهوری خودمختار آشنا شد.

دکتر اسماعیل جبارزاده در این بازدید از نمونه محصولات تولیدی جمهوری خودمختار نخجوان که در غرفه‌های مختلف این مرکز به نمایش گذاشته شده است دیدن کرد.

وی در گفت‌وگو با مسوولان نخجوانی حاضر در این بازدید بر توسعه روابط تجاری آذربایجان شرقی و نخجوان تاکید کرد و گفت: اتاق بازرگانی تبریز آماده فراهم کردن زمینه‌های ارتباط بیشتر تجار و بازرگانان دو طرف است.

جبارزاده در واکنش به طرح مسایل و مشکلات گمرکی از سوی تولیدکنندگان نخجوان، آنها را به حضور در منطقه آزاد ارس و استفاده از معافیت‌های گمرکی این منطقه دعوت کرد و گفت: نمایشگاهی از محصولات تولیدی نخجوان در ارس برپا شود.

وی در عین حال بر پیگیری مسایل گمرکی بین ایران و نخجوان تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر معرفی توانمندی‌های صنعتی و تولیدی تبریز و نخجوان، گفت: در تجارت و صادرات و واردات باید اولویت‌های دو طرف در نظر گرفته شود.

وی افزایش رفت و آمد هیات‌های تجاری و اقتصادی و ارتباط بخش خصوصی دو طرف را نیز مورد تاکید قرار داد.
بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مراکز دانشگاهی و درمانی جمهوری خودمختار نخجوان
استاندار آذربایجان شرقی در سفر به جمهوری خودمختار نخجوان از دانشگاه‌های خصوصی و علوم پزشکی نخجوان، بیمارستان دولتی، مرکز دیاگنوستیک و انبار دارو و همچنین مرکز فیزیوتراپی دوزداغی بازدید کرد.

دکتر اسماعیل جبارزاده در بازدید از دانشگاه خصوصی نخجوان با رییس این دانشگاه دیدار و در گفت‌وگوهای دوجانبه بر گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین آذربایجان شرقی و نخجوان تاکید کرد.

وی از ساختمان آموزشی، دانشکده زبان‌های خارجی، خوابگاه دانشجویی و سالن‌های همایش این دانشگاه بازدید کرد و با فعالیت‌های علمی و آموزشی در آن آشنا شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به همراه وزیر بهداشت جمهوری خودمختار نخجوان از انبار دارو بازدید و آمادگی شرکت‌های داروسازی تبریز را برای تامین نیازهای دارویی نخجوان اعلام کرد.

وی همچنین در بازدید از مرکز فیزیوتراپی دوزداغ در 12 کیلومتری شهر نخجوان، با قابلیت‌های این مرکز درمانی آشنا شد.

مرکز درمانی و فیزیوتراپی دوزداغ که در زیر یک کوه نمکی ایجاد شده، از 9 سالن تشکیل شده است که مبتلایان به بیماری‌های تنفسی و ریوی و روماتیسم و آرتروز طی سه الی چهار روز به شرایط ماندن در زیر زمین عادت می‌کنند.

در طول مدت درمان، مراقبت‌های پزشکی به طور هماهنگ صورت گرفته و میزان استفاده از دارو به تدریج کمتر می‌شود.

غار دوزداغ به دلیل طراحی افقی، نبود ذرات معلق و عوامل آلرژی‌زا در هوا و داشتن تهویه طبیعی کارآمدتر از بقیه مراکز درمانی مشابه است و میزان موفقیت درمان افراد مبتلا به آسم در آن بیشتر از 85 درصد برآورد شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان دولتی و مرکز دیاگنوستیک (تشخیص نارسایی) نخجوان بازدید کرد.

وی در این بازدید بر توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی و همچنین افزایش مناسبات آذربایجان شرقی و نخجوان در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در کنسول‌گری ایران در نخجوان حضور یافت
استاندار آذربایجان شرقی با حضور در کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با مسوولان و کارکنان این کنسول‌گری دیدار کرد.

دکتر اسماعیل جبارزاده که در اولین روز از سفر به جمهوری آذربایجان وارد نخجوان شده بود، بعد از دیدار با رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان در کنسول‌گری ایران در نخجوان حضور یافت.

وی با اشاره به نقش کنسول‌گری در توسعه روابط با جمهوری خودمختار نخجوان، از تلاش‌های سرکنسول ایران در نخجوان در جهت فراهم کردن زمینه رفت و آمد هیات‌های ایرانی و نخجوانی قدردانی کرد.

جبارزاده این رفت و آمدها را به نفع هر دو طرف دانست و بر اهتمام هرچه بیشتر مسوولان امر در این خصوص تاکید کرد.

منصور آیرم، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان نیز با اشاره به همکاری مناسب مقامات نخجوان در جهت توسعه مناسبات، گفت: وظیفه داریم همه تلاش خود را برای ایجاد زمینه‌های همکاری و توسعه روابط به کار گیریم.

سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز و معاون رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار حضور داشتند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از قسمت‌های مختلف کنسول‌گری بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار