استاندار اردبیل:

مشکل واحدهای صنعتی مقروض با تعامل بانک و ادارات قابل حل است

مجید خدابخش روز دوشنبه در چهاردهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی مشکل دار و راکد استان، گفت: برای حل مشکل واحدهای صنعتی راکد با بانک های عامل و ادارات، به دستگاه های طرف مقابل واحدهای راکد توصیه می شود تا اجرای مقررات محدود کننده نظیر تملک ساختمان و تعطیلی واحدها را به تعویق بیاندازند.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱ 19 October 2015
استاندار اردبیل گفت: مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی مقروض و راکد استان با تعامل بین این واحدها و بانک ها و نیز سازمان های دولتی مربوط قابل حل است.

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش روز دوشنبه در چهاردهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی مشکل دار و راکد استان، گفت: برای حل مشکل واحدهای صنعتی راکد با بانک های عامل و ادارات، به دستگاه های طرف مقابل واحدهای راکد توصیه می شود تا اجرای مقررات محدود کننده نظیر تملک ساختمان و تعطیلی واحدها را به تعویق بیاندازند.

وی افزود: مدیران واحدهای صنعتی راکد و مشکل دار بدانند که فرصت داده شده به آنها برای حل مشکل تمدید نخواهد شد و باید از فرصت به وجود آمده برای پرداخت بدهی و حل نهایی مشکل خود استفاده کنند.

استاندار اظهار کرد: بانک ها و اداراتی همچون گاز برای تملک ابنیه یا قطع گاز واحدهای مقروض، از کسی اجازه نمی گیرند و برابر ضوابط خود عمل خواهند کرد، اما باید با تعامل بین طرفین راهی منطقی برای حل مشکل ایجاد شود.

او ادامه داد: بانک ها در برخورد با واحدهایی که به علت بدهی تعطیل شده اند باید نگاهی جامع داشته باشند و ضمن لحاظ ضوابط خود، با اتخاذ تدبیری زمینه وصول مطالبات، راه اندازی مجدد و بیکار نماندن کارگران واحدها را فراهم کنند.

استاندار اردبیل گفت: بانک بعد از تملک ساختمان واحد مقروض، آن را با مزایده به فروش خواهد رساند و اگر مشتری وجود داشته باشد به احتمال قوی، زیر قیمت خریداری خواهد شد؛ اما اگر خریدار وجود نداشته باشد، پول بانک عودت نخواهد یافت و جز ساختمان و تجهیزات مستهلک چیزی عاید بانک نخواهد شد.

خدابخش اضافه کرد: مدیران واحدهای مشکل دار باید برای حل مشکل خود به طور مستقیم به بانک ها مراجعه کنند و مشکل مالی یا اداری واحد تولیدی با سازمان دولتی باید ظرف یک جلسه، بررسی، رفع و از اطاله دعوی اجتناب شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار