رزمایش«محرم»نمایش توانمندی دفاعی بومی ارتش/ واکنش سریع به تهدیدات

معاون اجرایی فرماندهی ارتش گفت: رزمایش محرم نمایش بخشی از اقتدار ارتش برگرفته از توانمندی‌های بومی است.
کد خبر: ۱۱۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶ 18 October 2015
معاون اجرایی فرماندهی ارتش گفت: رزمایش محرم نمایش بخشی از اقتدار ارتش برگرفته از توانمندی‌های بومی است.

سخنگوی رزمایش محرم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در رزمایش «محرم» که ۲۷ و ۲۸ مهر ماه در منطقه غرب و شمال غرب برگزار می شود و با حضور نیروهای پایور خواهد بود، جدیدترین آموزشهای داده شده به یگان های واکنش سریع ارتش به نمایش درخواهد آمد.

امیر محمد محمودی تصریح کرد: در هیچ رزمایشی امکان اینکه همه توان نظامی ارتش به نمایش در بیاید وجود ندارد و ما در این روزها تنها بخشی از توانمندی های یگان های واکنش سریع ایجاد شده در ارتش را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اهداف رزمایش محرم اظهار داشت: توصیه اکید رهبر معظم انقلاب به ارتش حفظ آمادگی کامل متناسب با تهدیدات است و این مانور با مشارکت نیروی هوایی ارتش در راستای حفظ آمادگی برای مقابله با تهدیدات برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های این رزمایش استفاده از رادارهای پیشرفته ارتش است گفت: حضور یگانهای مخابراتی در این رزمایش واکنش سریع اشراف اطلاعاتی ارتش در دفاع از مرزها را به نمایش در خواهد آورد.

امیر محمودی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص منطقه دقیق برگزاری رزمایش گفت: این رزمایش در یک منطقه عمومی وسیع از غرب تا شمال غرب برنامه ریزی شده و در دو روز متوالی با آزمایش برخی از سلاح های نوین نیمه سنگین برگزار خواهد شد.

سخنگوی رزمایش محرم تأکید کرد: در همه مانورهای نظامی ارتش پیام ما به همسایگان صلح و برقراری امنیت است.

این مسئول تأکید کرد: یکی دیگر از خصوصیان مهم رزمایش محرم تطابق دقیق میدان های رزم با شرایط نبرد است که این موضوع نیز یکی از تأکیدات فرمانده کل قوا بوده است.

محمودی همچنین همه تجهیزات یگان های ارتش در این رزمایش را حاصل تلاشهای متخصصان دفاعی و نظامی کشور عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار