انجام اعمال خرافی در ایام محرم ممنوع

فرماندهی انتظامی یزد با صدور اطلاعیه ای ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم از هیات های عزاداری خواست از انجام اعمال خرافی و دور از شأن اسلام که موجب وهن دین،تفرقه، نفاق و مظهر بی نظمی و ناهنجاری اجتماعی می شود جلوگیری نمایند.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 15 October 2015

به گزارش تابناک یزد،در این اطلاعیه آمده: تاکید می شود مسئولان و خادمین هیأت ها و دسته های عزاداری به منظور صیانت از حقیقت نهضت عظیم کربلا از انجام اعمال خرافی جلوگیری نمایند.

'ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر استان بیفزایند، لذا به شهروندان محترم توصیه می شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند'.
این اطلاعیه می افزاید: مسئولان هیات های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود پرهیز نمایند.
'توصیه می شود در حرکت دسته های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، بویژه در ساعات پایانی شب و استفاده از بلندگو و... رعایت حال بیماران و افراد مسن مد نظر قرار داده شود'.
'مراکز110 پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود'.
استان یزد در 13 روز ایام محرم با برپایی مجالس روضه خوانی و به حرکت در آوردن هیات های سینه زن و زنجیر زن در غم سرور و سالار شهیدان اشک ماتم می ریزند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار