تدوین مجموعه سئوالات فقهی فاجعه مِنا

رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: به‌همت اساتید اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی، مجموعه سوالات و شبهات فقهی فاجعه خونین مِنا، در قالب 16 پرسش و پاسخ اساسی و مهم، ویژه زائران و حاجیان بیت‌الله الحرام تدوین شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 14 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مهدی لسانی اظهار داشت: با توجه به بروز حادثه دلخراش منا و پرسش های فقهی مخاطبان، اساتید پاسخگویی به سوالات شرعی اداره پاسخگویی حرم مطهر رضوی طی بررسی و رجوع به فتاوای مراجع عظام، در قالب 16 پرسش و پاسخ فقهی، به این شبهات براساس فتاوای مراجع عظیم الشأن تقلید پاسخ داده‌اند.

وی افزود: حکم غسل افرادی که در فاجعه منا جان باختن، حکم حنوط کردن، نائب شدن از جانب بیهوش یا مجروح، انجام حلق و تقصیر مجروحان، انجام قربانی و تکلیف افرادی که نائب بوده‌اند، برخی از سوالات متداول است که اساتید اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی آن ها را مورد بررسی و تجمیع قرار داده اند.

وی ادامه داد: در پاسخگویی به سوالات شرعی سعی شده تا فتوای مشهور و اختلاف فتوای مراجع عظام نیز لحاظ شود.

رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی حرم مطهر رضوی ابراز کرد: افرادی که به دنبال پاسخ سوالات فقهی حادثه منا هستند، می‌توانند از طریق سامانه 32020، دفاتر پاسخگویی به سئوالات شرعی حرم مطهر رضوی و مراجعه به پرونده «آیین بزرگداشت جان باختگان فاجعه منا» واقع در سایت آستان نیوز، پاسخ سئوالات خود را به دست آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار