تولد بیش از ۳۰ هزار نوزاد در همدان در93

مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: در ۱۱ ماهه امسال واقعه ولادت ۳۰ هزار و ۹۱۹ نوزاد در سطح استان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲ 07 March 2015

مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: در ۱۱ ماهه امسال واقعه ولادت ۳۰ هزار و ۹۱۹ نوزاد در سطح استان به ثبت رسیده است.

عبدالله مقصودی ‌فر در گفت وگو با  تسنیم اظهار داشت: در ۱۱ ماهه امسال ۳۰ هزار و ۹۱۹ واقعه ولادت به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان ولادتها چهار درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از مجموع کل ولادت های به ثبت رسیده ۱۵ هزار و ۹۹۱ نفر پسر و ۱۴ هزار و ۹۲۸ نفر دختر بوده‌اند که بر این اساس امسال به ازای هر ۱۰۷ پسر، ۱۰۰ دختر متولد شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه در هر شبانه روز ۹۲ نوزاد متولد شده است، تصریح کرد: از تعداد کل ولادت‌ های ثبت شده ۱۹ هزار و ۲۹۲ مورد شهری و ۱۱ هزار و ۶۲۷ مورد روستایی بوده است.

وی گفت: بیشترین ولادت مربوط به گروه سنی مادران ۲۹-۲۵ سال با ۳۱.۵ درصد از کل ولادت های ثبت شده است و به منظور افزایش نرخ باروری باید زوج های جوان فاصله زمانی فرزند آوری را از پنج سال کاهش داده و به یکسال برسانند.

مقصودی فر با اشاره به اینکه ۴۴۹ مورد از ولادتهای ثبت شده، مربوط به نوزادان دوقلو بوده است، ابراز کرد: ۹۹.۵ درصد از ولادت های ثبت شده در ۱۱ ماهه امسال در مهلت قانونی ۱۵روزه به ثبت رسیده‌اند.

وی درباره وقایع فوت نیز بیان کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۱۳ هزار و ۹۳۴ واقعه فوت در استان همدان به ثبت رسیده است که از کل فوت های ثبت شده در این مدت ۶ هزار و ۵۹۸ نفر مرد و ۷ هزار و ۳۳۶ نفر زن بوده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه ۹۸.۵ درصد از فوتها در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است، افزود: از تعداد کل فوت‌ های ثبت شده تعداد ۵ هزار و ۸۸۸ مورد شهری و ۸ هزار و ۴۶ مورد روستایی بوده است و به طور متوسط در هر شبانه روز ۴۱ مورد فوت در استان همدان به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: بیشترین علت فوت مربوط به بیماری های قلبی و عروقی با تعداد ۳ هزار و ۲۷۶ مورد از کل فوت ثبت شده، بوده است و بیشترین فوت در گروه سنی ۷۵ سال و بیشتر با تعداد ۴ هزار و ۲۳۶ مورد به ثبت رسیده است.

مقصودی فر با بیان اینکه امسال در هر شبانه روز ۵۴ ازدواج در استان همدان به ثبت رسیده است، گفت: در ۱۱ ماهه امسال تعداد ۱۸ هزار و ۱۰۴ مورد ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۶ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه امسال در هر شبانه روز ۱۰ طلاق در استان همدان به ثبت رسیده است، افزود: در ۱۱ ماهه امسال تعداد ۳ هزار و ۴۵۸ مورد طلاق به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان تصریح کرد: نسبت ازدواج به طلاق در این مدت برابر ۵.۲ بوده است یعنی به ازای هر تقریباً ۵ ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است و استان همدان در روند طلاق رتبه شانزدهم کشور را دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار