معاون فرماندار ری:

اولویت در موضوع محیط زیست، سلامت مردم است

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: در زمینه آلایندگی محیط زیست، اولویت و خط قرمز ما حفاظت از سلامتی مردم است.
کد خبر: ۱۰۹۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱ 09 April 2023

به گزارش تابناک تهران، مهدی قهرمانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: عده ای از اهالی و سکنه اطراف شرکت مارگارین در این شهرستان نسبت به آلاینده های زیست محیطی و روان آب ها اطراف این شرکت گلایه مند بودند و شکوائیه ای در این زمینه خطاب به فرماندار ارسال کردند.

وی یادآورشد: پیروی رسیدگی به این گلایه شهروندان بررسی های جدی نسبت به آلودگی محیط زیستی این شرکت انجام و اطلاعات موثقی در خصوص آلاینده های آن کسب شد.

قهرمانی اظهار داشت: سابقه راه‌اندازی شرکت مارگارین به سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی باز می گردد که در آن دوران نزدیک به محدوده شهری نبود و مشکلی برای شهروندان ایجاد نمی کرد.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: با افزایش جمعیت و توسعه محدوده‌های شهری، این واحد صنعتی نیز همجوار با منازل مسکونی شهروندان شد و اکنون فعالیت آن موجب نارضایتی شهروندان شده است.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از تولید در راس کارها و برنامه های شهرستان قرار دارد اما این موضوع موجب نمی شود تا توجه به آلاینده ها و تهدید سلامتی مردم تحت تاثیر قرار بگیرد.

قهرمانی ادامه داد: پس از دریافت گلایه و دغدغه مردم نسبت به آلایندگی شرکت مارگارین در تولید بوی نامطبوع، آلودگی آب های سطحی و ایجاد ترافیک در مسیرهای اطراف، مساله از دستگاه‌های مربوطه مورد پیگیری قرار گرفت.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: ضمن دریافت گزارش بررسی های قبلی ادامه محیط زیست شهرستان، کارشناسان و بازرسان برای رسیدگی به موارد مورد اشاره شهروندان مجدد به این واحد تولیدی و صنعتی مراجعه کردند و موارد کلی مورد تایید قرار گرفت اما جزئیات آن با بررسی دقیقتر اعلام و اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه مقابله با آلایندگی شرکت مارگارین و رفع آن را تا حد توان پیگیری خواهیم کرد، اضافه کرد: زندگی در شرایط مناسب حق طبیعی مردم است و باید با رعایت نکات محیط زیستی این شرایط را برای آنان مهیا ساخت.

قهرمانی اعلام کرد: امسال با رویکرد مقابله با آلاینده های محیط زیست و کاهش منابع آلاینده به سراغ آرادکوه و شهرک صنفی صنعتی کهریزک نیز خواهیم رفت.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: معضل آرادکوه یک مشکل ملی است ولی بدون شک باید با جدیت و در اسرع وفت نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

وی افزود: بدون شک برای دفع و مدیریت پسماند استانی مانند استان تهران یک نقطه مانند آرادکوه به تنهایی کافی نیست و باید حداقل چهار نقطه در چهار سوی آن برای دفع و امحای زباله ها پیش بینی شود.

قهرمانی در خصوص آلاینده بودن شرکت سیمان تهران نیز یادآورشد: هر روز تعطیلی این واحد صنعتی مهم و تاثیرگذار کشور، حداقل ۱۲ میلیارد تومان خسارت به دنبال دارد اما در زمستان سال گذشته با ایجاد محدودیت در مصرف سوخت صنایع، این واحد تولیدی نیز تعطیل شد.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: بابد تمامی بخش های تولید، حفاظت از محیط زیست و سلامتی مردم و گردشگری را به نحوی مدیریت کرد که منافع تمامی بخش ها تا حد ممکن تامین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار