شهرداری رشت و بی تدبیری در استقبال از ماه محرم!

یعنی روی این پارچه ها اثری از نام مقدس حضرت اباعبدالله (ع)دیده نمی شود و به جای آن، فقط نشان شهرداری رشت نقش بسته است! گویا که صاحب عزا خود شهرداری رشت است نه حضرت سیدالشهدا (ع).
کد خبر: ۱۰۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 10 October 2015
تابناک گیلان: روزنامه سؤال جواب در شماره شنبه هجدهم مهرماه مطلبی تحت عنوان شهرداری رشت و بی تدبیری در استقبال از ماه محرم به قلم سید عبدالباقی اسحاقی در ارتباط با لزوم برجسته سازی هویت اسلامی در پرده هایی که به مناسبت عزاداری یا جشن ها نصب می شوند، منتشر کرده است.

پرچم در تاریخ زندگی کلیه ملت ها ، دین ها و مکتب های سیاسی و اجتماعی از سابقه ای دیرینه برخوردار است. پرچم بیان خلاصه و فشرده ای از عقاید ، نظرات ، سنت ها ، دلبستگی های ملت ها و پیروان مذاهب و مکاتب در یک یا چند نشان ، تصویر یا رنگ است .

اینک که به ماه محرم نزدیک می شویم ، نصب پرچم های عزاداری برای حضرت امام حسین (ع) در خیابان ها و معابر عمومی آغاز می شود تا نشانگر وزیدن نسیم روحبخش حسینی و عاشورایی بر دل های عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام ) و کربلایی شدن اندیشه ها باشد .
چند روز پیش که سوار بر خودرو در حال عبور از خیابان ها بودم، کارکنان سختکوش شهرداری را مشاهده کردم که در حال نصب پرچم های سیاه عزا بر تیرهای برق بودند اما چیزی که درباره این پرچم ها توجه مرا به خود جلب کرد، بی هویتی این پارچه های سیاه رنگ بود .

یعنی روی این پارچه ها اثری از نام مقدس حضرت اباعبدالله (ع)دیده نمی شود و به جای آن، فقط نشان شهرداری رشت نقش بسته است! گویا که صاحب عزا خود شهرداری رشت است نه حضرت سیدالشهدا (ع).

هرچند که در مجموع عملکرد فرهنگی شهرداری رشت در پرداختن با مباحث مذهبی و جشن ها و اعیاد به نوبه خود چشمگیر و مناسب می باشد ، اما شایسته است افرادی که مسئولیت کار فرهنگی در این سازمان را بر عهده دارند، زیرکی بیشتری از کار خود نشان دهند و هویت اسلامی مناسبت های عزاداری یا جشن ها را بر روی پرده های مذکور ثبت نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار