سهم رسانه ها در امنیت جامعه

کد خبر: ۱۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰ 05 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از فارس، علی ملااحمدی مشاور مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان غربی در نخستین جشنواره استانی رسانه و نظم و امنیت عمومی و همایش پلیس با رابطین اجتماعی سازمان‌های دولتی اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در برقراری نظم و امنیت در جامعه بی‌بدیل است.

وی ادامه داد: یکی از ارکان‌های اصلی که در سازمان‌های اجتماعی مطرح بوده خانواده و مدرسه است و در حال حاضر به غیر از خانواده و مدرسه بیشترین عاملی که فرزندان و حتی خود ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد عنصر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی بوده که جامعه را خواسته یا ناخواسته البته هدف‌دار تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

ملااحمدی با بیان اینکه انتشار یک خبر می‌تواند اقتصاد مملکت را تحت تاثیر خود قرار دهد، تصریح کرد: رسانه‌ها به عنوان جریان هدایت‌بخش که در تنویر افکار عمومی نقش به سزایی دارند مطرح بوده که در کهکشان رسانه‌های دنیا شاهد آن هستیم.

مشاور مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان غربی اضافه کرد: رسانه‌ها در شکل‌دهی به جامعه تاثیرات به‌سزایی دارند و در این راستا رسانه ملی به تناسب فراگیری تاثیرات بیشتری از دیگر رسانه‌ها برخوردار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای اصلی دولت برقراری نظم و امنیت در جامعه بوده و امنیت یکی از مطالبات عمومی جامعه است به طوری که توسعه در جامعه نیاز به امنیت در بستر جامعه دارد و این محقق نمی‌شود مگر با ابزاری که در دست دولت‌ها است.

ملااحمدی ادامه داد: یکی از ابزارهای مهم در دست دولت قدرت است و قدرت همان بحث‌های امکاناتی را شامل می‌شود و در این راستا اقتدار از قدرت نیز مهم‌تر بوده و احساس اقتدار در جامعه بیشتر به دولت‌مردان کمک می‌کند.

مشاور مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان غربی متذکر شد: هر چه دولت بتواند خود را در جامعه مقتدر نشان دهد آرامش روانی در جامعه خود را بهتر نشان خواهد داد.

وی در پایان با بیان اینکه رسانه‌ها باید در انتشار اخبار و ارائه اطلاعات دقیق و صریح به جامعه تلاش داشته باشند، توضیح داد: رسانه‌ها بازوی توانمند در اختیار مسئولان انتظامی استان و کشور بوده و در راستای تنویر افکار عمومی و برقراری نظم و امنیت می‌توانند نقش به‌سزایی ایفا ‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار