اعزام 1100 روحانی به روستاها در ماه محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در آستانه ماه محرم اعزام بیش از یک‌هزار و 100 روحانی به مناطق روستایی و محروم استان اردبیل انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 08 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت ماه محرم در اردبیل اظهار کرد: در حالی بعد از نماز مغرب و عشا همایش استقبال از محرم در اردبیل با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، دستجات و گروه‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود که به صورت رسمی اردبیلی‌ها به استقبال ماه عزا و ماتم حسینی می‌روند.

وی تصریح کرد: در کنار برگزاری این برنامه که امشب در مسجد جامع اردبیل انجام می‌شود، آیین‌های طشت‌گذاری نیز در حسینیه، مسجد جامع و دیگر مساجد شهرها و روستاهای استان اردبیل برگزار می‌شود تا به رسم دیرین محبان اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام حسین (ع) در سوگ سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) خود را آماده عزاداری و مراسم‌های معنوی ماه محرم و صفر کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: با ثبت ملی آیین طشت‌گذاری در اردبیل که به یک مجموعه عظیم عزاداری و نشان دادن عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت تبدیل شده از مداحان و شعرا گرفته تا مبلغان دینی و روحانیان تلاششان بر این است تا در ماه محرم، ماه عزای حسینی در کنار حزن و اندوه فلسفه قیام آن حضرت را تبیین کنند.

ستوده بیان کرد: آیین طشت‌گذاری هفته آینده در اردبیل برگزار می‌شود که این مراسم علاوه بر میهمانان کشوری از استان‌های مختلف، میهمانان خارج از کشور را نیز شاهد می‌شود تا آیین طشت‌گذاری به یک مجمع بزرگ ملی در پاسداشت عزای حسینی تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: به مانند سال‌های گذشته به صورت منظم و منسجم‌تر از همیشه آیین مذهبی، سنتی طشت‌گذاری در مسجد جامع اردبیل و با حضور خیل علاقمندان، مداحان و شعرا برگزار می‌شود به طوریکه در مراسم امسال احیای نماز اول وقت مغرب و عشا در مسجد جامع و با حضور دستجات و گروه‌های عزاداری مد نظر است.

ستوده اضافه کرد: ‌امیدواریم امسال با تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل آیین‌های عزاداری مزین به حفظ شعائر اسلامی و انجام واجبات به ویژه نماز اول وقت قرین باشد تا واجبات فدای مستحبات نشود.

وی به اعزام بیش از یک‌هزار و 100 روحانی به روستاها در ماه محرم اشاره کرد و ادامه داد: هفته آینده همایش روحانیان و مبلغان دینی را در اردبیل برگزار می‌کنیم و سعی و تلاشمان بر این است تا روحانیان اعزامی با طرح هجرت بتوانند با مأموریت و مسئولیت خطیر خود آشنا شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار