امام‌جمعه دلوار مطرح کرد

تراکم پرونده‌های قضایی زیبنده مردم ما نیست

امام‌جمعه دلوار گفت: یکی از راه‌های کم کردن تراکم پرونده‌ها در دستگاه قضایی تقویت شوراهای حل اختلاف و استفاده از ظرفیت عظیم روحانیت است.
کد خبر: ۱۰۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 06 October 2015
تابناک بوشهر: حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی زاهددوست صبح امروز در آیین تودیع و معارفه روسای دادگستری بخش دلوار اظهار داشت: تشکیلات قضایی در نظام اسلامی بر مبنای دین و قرآن و از پشتوانه فقه جعفری برخوردار است و این از امتیازات و افتخارات دستگاه قضایی کشور است. 

وی بیان داشت: تشکیلات قضایی در کشور سابقه دیرینه دارد، اما به برکت انقلاب اسلامی تشکیلات قضایی مترقی‌تر و در گسترش و  تحقق عدل و عدالت در جامعه دینی مصمم‌تر شده است.              

امام‌جمعه دلوار خاطرنشان کرد: تراکم پرونده‌ها در دستگاه قضایی زیبنده مردم متدین ما نیست که باید با ترویج اقدامات فرهنگی و گسترش فرهنگ صلح و آشتی از مراجعات غیرضروری و تراکم پرونده‌های قضایی جلوگیری کرد. 

زاهددوست افزود: یکی از راه‌های کم کردن تراکم پرونده‌ها در دستگاه قضایی این است که با تقویت شوراهای حل اختلاف و استفاده از ظرفیت عظیم روحانیت تأثیرگذار و سایر افراد بانفوذ در جامعه بخش زیادی از پرونده‌های قابل صلح و سازش را به آشتی و مصالحه ختم کنیم تا از این طریق هم از تراکم پرونده‌ها در دادگستری جلوگیری و زمینه رفع کینه‌ها و کدورت‌ها در جامعه فراهم شود.

وی افزود: باید با فرهنگ‌سازی و نظارت‌های مستمر در جاهایی که زمینه وقوع جرم فراهم است، مجال اشتباه و ارتکاب به جرم و تخلف از افراد سلب و عملاً از وقوع جرم پیشگیری شود و این نیز رسالت مهمی است که در کاهش چشمگیر پرونده‌ها در مراجع قضایی مؤثر خواهد بود. 

امام‌جمعه دلوار خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی دستگاه قضایی جزء پاک‌ترین و سالم‌ترین دستگاه‌هاست و در رأس آن مجتهدی مقتدر و انقلابی است که باید از زحمات و مجاهدت‌های ایشان و همه همکارانشان و همچنین از تلاش‌های مجموعه دادگستری استان قدردانی کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار