معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران خبر داد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: با همراهی ۱۲ دستگاه اجرایی استان، ۲۵ طرح محرومیت‌زدایی برای بخش بلده شهرستان نور مصوب شده تا با اجرای آنها توسعه متوازن در این منطقه محروم محقق شود.
کد خبر: ۱۰۴۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳ 04 June 2022

به گزارش تابناک مازندران، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران ، رضا علیخانی افزود : بخش بلده با وجود ظرفیت‌های مناسب اقتصادی، گردشگری، کشاورزی، ظرفیت‌های آب و هوایی و آب آشامیدنی بسیار خوب و اراضی حاصلخیز، از بعد توسعه اقتصادی و زیربنایی محروم است.

طرحهای مصوب بلده مازندران به اجرا در می آید
طرحهای مصوب بلده مازندران به اجرا در می آید
 

وی با بیان این که در حوزه‌های مختلف از جمله راه و ترابری که یکی از مهم ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های مردم این منطقه است، محرومیت وجود دارد،  گفت: راه اصلی بخش از منطقه دوآب تا شهر بلده که حدود ۴۰ کیلومتر، بسیار نامناسب است و باشکستگی‌های فراوان، پرتگاه‌های زیادی دارد که راه عبور و مرور را نا ایمن کرده است.
علیخانی اظهار داشت: در این رابطه به منظور رفع نقاط حادثه خیز در اجرای طرح محرومیت زدایی، برای ایمن سازی راه، تقویت جداره راه و روکش آسفالت این مسیر اقدام می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت : پوشش فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهره گیری از وسایل مخابراتی تلفن همراه و شبکه اینترنت روستایی بخش دیگری است که برای رفع آن اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

علیخانی، بسترسازی مهاجرت معکوس، توسعه گردشگری و کشاورزی در منطقه و ایجاد یک شهرک صنعتی متناسب با قابلیت‌های موجود را گام‌های موثری برای کاهش نرخ بیکاری و توسعه اقتصادی این منطقه عنوان کرد و افزود که برای هر بخش مصوباتی در نظر گرفته شده است. 

طرحهای مصوب بلده مازندران به اجرا در می آید
طرحهای مصوب بلده مازندران به اجرا در می آید
 

وی بررسی مشکلات آبرسانی بویژه در حوزه آب آشامیدنی شهر بلده، بهبود و مرمت و تقویت شبکه توزیع آب در روستاهای بخش بلده، افزایش ظرفیت مخازن آب، بررسی طرح هادی برخی روستاها، توسعه حوزه گردشگری در روستای تاریخی یوش، بازسازی و مرمت قعله تاریخی پولاد جهت واگذاری به بخش خصوصی، توسعه بخش کشاورزی به خصوص در زمینه کشت گل محمدی و همچنین تولید برق از طریق توربین‌های مولد آبی و نصب پنل‌های خورشیدی را از جمله مصوبات طرح‌های محرومیت زدایی برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار