آمار سرقت در خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری پایین تر است

فرمانده انتظامی خراسان شمالی بااشاره به اینکه یک درصد سرقت های کشور در این استان رخ می دهد گفت: آمار سرقت در خراسان شمالی نسبت به میانگین کشور 235 مورد سرقت کمتر داشته است.
کد خبر: ۱۰۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 02 October 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،سردار علیرضا مظاهری ظهار کرد: در شش ماه امسال دو هزار و 38 فقره سرقت در این استان اتفاق افتاده است که در این رابطه 976 نفر دستگیر شده اند و یک هزار و 752 فقره نیز کشف شده است.
وی افزود: در کشف سرقت ها نیز در این مدت 15 درصد رشد داشته ایم.
مظاهری اعتیاد را پدیده شوم عنوان و تصریح کرد: متاسفانه بیشتر جرم ها نیز به علت اعتیاد اتفاق می افتد.
وی گفت: در بیشتر سرقت ها، طلاق، قتل وخودکشی که در این استان رخ می دهد، اعتیاد بیشترین نقش را داشته است.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در سال جاری 37 طرح منطقه ای در این استان در خصوص مبارزه با مواد مخدر اجرا شده است که منجر به کشف 536 کیلوگرم مواد مخدر شده است.
مظاهری افزود: 341 نقطه آلوده شناسایی، 19 باند منهدم، 240 تن قاچاقچی و 842 تن معتاد در این طرح دستگیر شده اند.
وی در خصوص تشریع فعالیت پلیس 110 نیز گفت: در این رابطه در کشور رتبه هفت را کسب کرده ایم و در سال جاری 91 هزار و 417 مورد تماس داشته ایم که پاسخ داده شده اند.
وی افزود: از مجموع این تماس ها 46 هزار و 506 مورد تماس عملیاتی بوده و 43 هزار و 443 مورد شهروندان ارشاد و راهنمایی شده اند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه متاسفانه آمار درگیری نیز در این استان نگران کننده است افزود: خراسان شمالی در این شاخص نسبت به استان های دیگر بالا است که این امر نیازمند همکاری سایر دستگاه های مربوط و بخصوص نهاد های فرهنگی است که در این زمینه بیشتر بپردازند.
به گفته وی، متاسفانه حتی برخی از اختلافات خانوادگی، مالی نیز به یک نزاع دسته جمعی تبدیل می شود.
وی آستانه تحمل شهروندان این استان را نسبت به کشور پایین دانست و افزود: متاسفانه در اختلافات کوچک نیز از سلاح سرد و گرم استفاده می کنند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در شش ماهه امسال 24 هزار و 568 پرونده جرایم متخلف در این استان تشکیل شده است که نسبت به پارسال در این خصوص 10 درصد افزایش داشته ایم.
مظاهری از افزایش قتل در این استان نیز خبر داد و افزود: امسال در سطح استان 13 فقره قتل به وقوع پیوسته است که در مدت مشابه پارسال 11 مورد رخ داده بود.
وی افزود: 100 درصد وقوع قتل ها نیز در این استان کشف شده اند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در هفته نیروی انتظامی 85 برنامه در این استان خواهیم داشت که برگزاری صبحگاه مشترک، غباروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، افتتاح طرح های عمرانی، برگزاری مسابقات ورزشی و برپایی نشست های تخصصی از جمله این برنامه ها است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار