هفتمین جشنواره موسیقی مقاومت در کرمانشاه به کار خود پایان داد

هفتمین جشنواره منطقه ای موسیقی مقاومت با معرفی گروه‌ها و نفرات برتر در کرمانشاه به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۰۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 01 October 2015
هفتمین جشنواره منطقه ای موسیقی مقاومت با معرفی گروه‌ها و نفرات برتر در کرمانشاه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه هفتمین جشنواره منطقه ای موسیقی مقاومت شامگاه چهارشنبه و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، جمعی از هنرمندان و علاقه مندان موسیقی در محل تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد.

این جشنواره در سه بخش سنتی، پاپ و محلی و به مدت سه روز از ششم تا هشتم مهر ماه در مجتمع فرهنگی و هنری انتظار برگزار شده و ۱۱ گروه شرکت کننده از استان‌های کردستان، کرمانشاه و لرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

طی سه روز برگزاری جشنواره مذکور، حضور عموم شهروندان برای اجراهای برگزار شده آزاد بود.

در روز نخست جشنواره گروه‌های رزم‌ نوازان، تنبورنوازان، آراد، سرانه، باروک و برگ و باد از استان کرمانشاه به اجرای برنامه پرداختند.

اجرای  گروه‌های موسیقی آناهیتا، تنبورنوازان و آرشیو از استان کرمانشاه، گروه روژ از استان کردستان و گروه آفتاب طلایی از استان لرستان نیز برنامه های دومین روز از هفتمین جشنواره منطقه ای موسیقی مقاومت بود.

در پایان این مراسم ۵ گروه به عنوان گروه های برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.

براساس این گزارش، هیئت داوران گروه اول در بخش مقامی انتخاب و در این بخش گروه هنری «سرانه» به سرپرستی «کیوان قلخانی» به عنوان گروه برتر شناخته شد.

گروه دوم نیز توسط هیئت داوران در بخش محلی  انتخاب و  گروه موسیقی «آزاد» به سرپرستی «ارسلان پورشکری» تقدیر شد.

گروه سوم این جشنواره نیز در بخش پاپ انتخاب و گروه «چکاوک» به سرپرستی «امین طاهریان» و گروه «آرشیو» به سرپرستی «مهرداد اسدالله زاده» مشترکا به عنوان رتبه سوم مورد تقدیر قرار گرفتند.

و نهایتا به عنوان پنجمین گروه برتر، گروه  موسیقی «رمزیار» به سرپرستی «بهزاد مرادی» در هفتمین جشنواره منطقه ای موسیقی مقاومت مورد تقدیر قرار گرفت.

هم چنین در این مراسم از «منوچهر خدابخشی» به عنوان «خواننده پیشکسوت» از گروه «آناهیتا» شهرستان کنگاور نیز تقدیر شد.

تقدیر از نوازندگان برتر در بخش های مختلف، آهنگ سازان برتر و خوانندگان برتر از دیگر بخش های جشنواره مذکور بود.

اجراهای هنری غیر رقابتی از دیگر بخش های هفتمین جشنواره موسیقی مقاومت در استان کرمانشاه بود و هنرمندانی از گروه های هنری حاضر در بخش غیررقابتی نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

لازم به ذکر است، در بیانیه این جشنواره که از سوی هیئت داوران قرائت شد، از عدم استقبال اسپانسرهای داخلی برای حمایت از جشنواره مذکور انتقاد شد و عنوان شد افرادی که در برگزاری کنسرت خوانندگان غیربومی گوی سبقت را از یکدیگر می ربایند و در این جشنواره حاضر به حمایت از هنرمندان استان نشدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار