عملیات چهارخطه کردن و بهسازی مسیرهای مسیر ایلام به مهران با شتاب در حال انجام است

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از فعال بودن پیمانکاران در تمامی نقاط باقیمانده احداث بزرگراه ایلام - مهران خبر داد و گفت: عملیات چهارخطه کردن و بهسازی مسیرهای این‌ محور ارتباطی با شتاب در حال انجام است.
کد خبر: ۱۰۳۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 08 March 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالله بهادری  در جریان بازدید معاون امنیتی ، انتظامی وزیر کشور و استاندار ایلام به همراه دبیر ستاد اربعین از پروژه های راهسازی محور ایلام- مهران و پایانه مرزی مهران اظهار داشت: طول محور ایلام به مهران ۸۲ کیلومتر است که تاکنون ۶۰ کیلومتر این محور به بزرگراه ارتقاء یافته و در ۲۰ کیلومتر باقیمانه آن پروژه های عظیم و پر هزینه ای وجود دارد که خوشبختانه در تمامی نقاط این ۲۰ کیلومتر پیمانکاران مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در این مسیر ۲ تونل ۷۴۰ و ۸۵۰ متری وجود دارد که عملیات لاینینگ تونل ۷۶۰ متری در حال انجام است و نزدیک به ۱۰۰ متر لاینینگ آن به انجام رسیده و عملیات لاینینگ تونل ۸۵۰ متری به زودی آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام مطالبات پیمانکاران در این محور را نزدیک به ۳۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: علاوه بر مطالبات پیمانکاران حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تکمیل این بزرگراه در حال حاضر نیاز است.

بهادری در خصوص محور حمیل - ایلام نیز گفت: از حمیل به ایلام ۷۸ کیلومتر در حوزه جغرافیایی استان ایلام قرار دارد که ۲۴ کیلومتر این مسیر تبدیل به بزرگراه شده ، ۱۲ کیلومتر در دست اجرا و ۱۱ کیلومتر در دست مناقصه است.

وی اضافه کرد: مابقی مسیر در دست مطالعه است که برای تکمیل این طرح بزرگراهی علاوه بر مطالبات پیمانکاران حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال حاضر لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام همچنین خواستار تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سال جاری و در نظر گرفتن اعتبارات مناسب در بودجه سال آینده شد و افزود: در صورت تحقق این مهم طرح های راهسازی استان در زمان مقرر به بهره برداری خواهند رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار